[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
بایگانی مقالات زیر چاپ::
test::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
:: جلد 2 - سال اول ، شماره دوم- ویژه نامه آغاز سال تحصیلی -پاییز و زمستان ::
جلد 2 - سال اول ، شماره دوم- ویژه نامه آغاز سال تحصیلی -پاییز و زمستان صفحات 62-60 برگشت به فهرست نسخه ها
ارزیابی کارآیی یکسان بودن اساتید دروس نظری و عملی در روند یادگیری دانشجویان علوم آزمایشگاهی
ناهید جلا ل لو*، علی نوروزی عقیده، بهمن اسدی
چکیده:   (1992 مشاهده)

چکیده:

مسئولیت مهم دانشگاه تربیت نیروی انسانی متخصص و متعهدمی باشد که در آینده بتواند به خوبی از عهده وظایفی که جامعه

به وی محول م ینماید برآید. گرو ههای آموزشی پیراپزشکی و علوم پایه از زیر شاخ ههای مهم رشته پزشکی بوده و از بین آ نها رشته علوم آزمایشگاهی یکی از مهمترین گرایشهای پاراکلینیک است. بی شک بدون تخصص و مهارت یک کارشناس آزمایشگاه یک پزشک نم یتواتد تشخیص قطعی و دقیق بیماری را انجام داده و متعاقبا به درمان آن اقدام نماید. بنابراین برای بالا بردن توان و کارآیی یک دانش آموخته علوم آزمایشگاهی باید شیوه آموزشی در شرایط مناسب و تاثیرگذار قرار بگیرد. با توجه به لزوم به کارگیری مطالب و مفاهیم تئوری

در یادگیری دروس عملی و بالعکس باید یک وحدت و ارتباط تنگاتنگ بین آزمایشگاه و کلاس درس ایجاد شود. بر اساس تجربیات پیشین وا ظهار نارضایتی دانشجویانا ز عدم هماهنگی و تطبیق بین زمان، مفاهیم و سرفصل دروس مطالب ارائه شده در کلا سهای عملی و نظری بر آن شدیم تا ارزیابی در جهت یکسان بودن یا نبودن اساتید دروس نظری و تئوری و اثرات آن بر یادگیری دو جانبه کلا سهای آموزشی به عمل بیاوریم.

متن کامل [PDF 276 kb]   (412 دریافت)    
نوع مطالعه: كاربردي | موضوع مقاله: عمومى
دریافت: 1395/8/17 | پذیرش: 1395/8/17 | انتشار: 1395/8/17
ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML     Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:


جلا ل لو ناهید، نوروزی عقیده علی، اسدی بهمن. ارزیابی کارآیی یکسان بودن اساتید دروس نظری و عملی در روند یادگیری دانشجویان علوم آزمایشگاهی. دو فصلنامه مطالعات آموزشی نما آجا. 1392; 2 () :60-62

URL: http://nama.ajaums.ac.ir/article-1-74-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
جلد 2 - سال اول ، شماره دوم- ویژه نامه آغاز سال تحصیلی -پاییز و زمستان برگشت به فهرست نسخه ها
مجله مطالعات آموزشی نما Journal of Educational Studies
Persian site map - English site map - Created in 0.05 seconds with 37 queries by YEKTAWEB 4642