چکیده مقدمه: امروزه همزمان با فراگیر شدن آموزش مبتنی بر وب در عصر دیجیتال، طراحی صحیح و اصولی محیط آموزش مبتنی بر وب با توجه به کلیه ابعاد تاثیرگذار ضروریست؛ یکی از این ابعاد مورد توجه، بعد زیباییشناسی است. پژوهش حاضر، بهمعرفی ملاکهای زیباییشناسی در طراحی آموزش مبتنی بر وب میپردازد. مواد و روشها: پژوهش حاضر، از نوع مروری است. جامعه مورد پژوهش، کلیه اسناد چاپی و دیجیتالی است. اطلاعات مورد نیاز با استفاده از پایگاه دادههای معتبر Science Direct , ISI , Google Scholar, Scopus, Magiran, Civilica, Noormags, Irandoc, در بازده زمانی 1399-1380 یا 2020-2001 گردآوری شد، طی این فرایند 100 منبع انتخاب شد که با استفاده از روش تحلیل محتوا و محدود نمودن نتایج جستجو بر اساس مشابهت با برخی منابع دیگر و قرار نگرفتن تعدادی از پژوهشها در راستای هدف پژوهش، 60 منبع بهعنوان نمونه پژوهش انتخاب و مورد بررسی قرار گرفتند. یافتهها: طراحی آموزش مبتنی بر وب بر اساس بعد زیباییشناسی، از طریق ترکیببندی عناصر بصری با استفاده از فنون بصری و روشهای متعدد ترکیببندی میتواند متضمن و مکمل ارایه صحیح محتوا، ایجاد محیط یادگیری جذاب و یادگیری بیشتر یادگیرندگان در محیط آموزش مبتنی بر وب گردد. بحث و نتیجهگیری: بهکارگیری عناصر و فنون بصری زیباییشناسی با استفاده از روشهای متعدد ترکیببندی میتواند رهنمودها و پیشنهادات مفیدی جهت طراحی محیط آموزش مبتنی بر وب برای مدرسان و طراحان آموزشی فراهم سازد.