[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
بایگانی مقالات زیر چاپ::
test::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
:: جلد 18 - سال نهم، شماره دوم، بهار و تابستان 1400، نیمسال دوم تحصیلی 1400-1399، شماره مسلسل 18 ::
جلد 18 - سال نهم، شماره دوم، بهار و تابستان 1400، نیمسال دوم تحصیلی 1400-1399، شماره مسلسل 18 صفحات 28-16 برگشت به فهرست نسخه ها
مروری بر ملاک های زیبایی شناسی در طراحی آموزش مبتنی بر وب
مریم قاسمی* ، حسن رستگارپور
، maryamghasemi82@yahoo.com
چکیده:   (1043 مشاهده)
چکیده
مقدمه: امروزه همزمان با فراگیر شدن آموزش مبتنی بر وب در عصر دیجیتال، طراحی صحیح و اصولی محیط آموزش مبتنی بر وب با توجه به کلیه ابعاد تاثیرگذار ضروریست؛ یکی از این ابعاد مورد توجه، بعد زیباییشناسی است. پژوهش حاضر، بهمعرفی ملاکهای زیباییشناسی در طراحی آموزش مبتنی بر وب میپردازد.
مواد و روشها: پژوهش حاضر، از نوع مروری است. جامعه مورد پژوهش، کلیه اسناد چاپی و دیجیتالی است. اطلاعات مورد نیاز با استفاده از پایگاه دادههای معتبر Science Direct , ISI , Google Scholar, Scopus, Magiran, Civilica, Noormags, Irandoc, در بازده زمانی 1399-1380 یا 2020-2001 گردآوری شد، طی این فرایند 100 منبع انتخاب شد که با استفاده از روش تحلیل محتوا و محدود نمودن نتایج جستجو بر اساس مشابهت با برخی منابع دیگر و قرار نگرفتن تعدادی از پژوهشها در راستای هدف پژوهش، 60 منبع بهعنوان نمونه پژوهش انتخاب و مورد بررسی قرار گرفتند.
یافتهها: طراحی آموزش مبتنی بر وب بر اساس بعد زیباییشناسی، از طریق ترکیببندی عناصر بصری با استفاده از فنون بصری و روشهای متعدد ترکیببندی میتواند متضمن و مکمل ارایه صحیح محتوا، ایجاد محیط یادگیری جذاب و یادگیری بیشتر یادگیرندگان در محیط آموزش مبتنی بر وب گردد.
بحث و نتیجهگیری: بهکارگیری عناصر و فنون بصری زیباییشناسی با استفاده از روشهای متعدد ترکیببندی میتواند رهنمودها و پیشنهادات مفیدی جهت طراحی محیط آموزش مبتنی بر وب برای مدرسان و طراحان آموزشی فراهم سازد.
 
واژه‌های کلیدی: کلمات کلیدی: آموزش مبتنی بر وب، عناصر بصری، زیبایی شناسی، طراحی آموزشی.
متن کامل [PDF 505 kb]   (212 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1400/7/11 | پذیرش: 1400/2/10 | انتشار: 1400/2/10
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Ghasemi M, Rastegarpour H. An review of aesthetic criteria in web-based education design. مجله مطالعات آموزشی نما 2021; 18 :16-28
URL: http://nama.ajaums.ac.ir/article-1-382-fa.html

قاسمی مریم، رستگارپور حسن. مروری بر ملاک های زیبایی شناسی در طراحی آموزش مبتنی بر وب. دو فصلنامه مطالعات آموزشی نما آجا. 1400; 18 () :16-28

URL: http://nama.ajaums.ac.ir/article-1-382-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
جلد 18 - سال نهم، شماره دوم، بهار و تابستان 1400، نیمسال دوم تحصیلی 1400-1399، شماره مسلسل 18 برگشت به فهرست نسخه ها
مجله مطالعات آموزشی نما Journal of Educational Studies
Persian site map - English site map - Created in 0.05 seconds with 37 queries by YEKTAWEB 4645