:: جلد 2 - سال اول ، شماره دوم- ویژه نامه آغاز سال تحصیلی -پاییز و زمستان ::
جلد 2 - سال اول ، شماره دوم- ویژه نامه آغاز سال تحصیلی -پاییز و زمستان صفحات 59-57 برگشت به فهرست نسخه ها
بکارگیری روش کیومتدولوژی در تبیین ذهنیت کنشگر موثر بر سبک یادگیری دانشجویان پرستاری
آرمین زارعیان*، مریم روشندل، امیر حسین پیشگویی، فهیمه دادگری، سیمین تاج شریفی فر
چکیده:   (2432 مشاهده)

چکیده:.

آموزش فرآیند پیچیده ای است که هرگونه ساده انگاری دراین خصوص میتواند نیروها و امکانات مصروف شده را هدر ساخته و تلاش های افراد را با شکست مواجه سازد. لذا توسعه فرآیندهای آموزشی و ایجاد تحول در آن نیازمند شناخت مبانی موثر بر این فرآیند و ایجاد تغییر بر اساس ماهیت و بنیان های ساختاری آموزش و یادگیری است. از جمله عوامل موثرب ر فرآیند و به مرتبها ولی یادگیری، شناخت و تبیین مفهوم سبک یادگیری در فراگیران است. بررسی عمیق این موضوع و کسب دانش های نوین مرتبط با سبک یادگیری می تواند در سامان دهی آموزش از جمله تعامل مدرسین یا دانشجویان و فرآیند یاددهی – یادگیری محتوای مورد استفاده بسیار تاثیر گذار باشد. سبک یادگیری به چگونگی یادگیری فراگیر اشاره دارد که متضمن شناخت فراگیر، اولویت و ارجحیت های ایشان است. به بیان دیگر سبک یادگیری بیش از آنکه بر توانایی فراگیر متمرکز شود بر ترجیحات فرد اهمیت می دهد و به همین دلیل به این ویژگی سبک یادگیری و نه توانایی یادگیری اطلاق می گردد. در هیمن راستا «پیرس » اشاره می کند که سبک یادگیری روشی است که فراگیر در یادگیری مطالب درسی از آن بهبه می گیرد و آن را به روش های دیگر ترجیح می دهد. کما اینکه بایستی دقت نمود که این ارجحیت ها در افراد رشته های متنوع و در طول زمان تغییر می کند. از آنجائی که محوریت سبک یادگیری شناختی و عاطفی است .

متن کامل [PDF 200 kb]   (301 دریافت)    
نوع مطالعه: كاربردي | موضوع مقاله: عمومى
دریافت: 1395/8/16 | پذیرش: 1395/8/16 | انتشار: 1395/8/16


XML     Print



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
جلد 2 - سال اول ، شماره دوم- ویژه نامه آغاز سال تحصیلی -پاییز و زمستان برگشت به فهرست نسخه ها