| برگزاری کارگاه های توانمندسازی اساتید در جلسات گرو ههای آموزشیب ا اولویت پیشرفت و عدالت | 
								
								  | ایرج میرزائی دیزگاه*،    کیوان مجیدزاده،    محمدحسین لشگری،    سیدجواد حسینی شکوه،    مینو شاددل،    بابک شکارچی،    جواد یزدانی جو | 
								
								  |  | 
								
								  |  | 
                                
								  | چکیده:       (4052 مشاهده) | 
								
								  | چکیده: اساتید موتور محرکه دانشگا هها و محور پیشرفت علمی،فرهنگی و.... کشور محسوب می شوند و باید الگوی تمام عیار برای دانشجویان و همه آحاد جامعه باشند. لذا بایستی علاوه بر توان علمی بالا، به فنون تعلیم و تربیت آشنا بوده و آن ها را به نحو احسن در محیط آموزشی به کار برند. انتظار میرود اساتید علاوه بر تسلط و پویایی در تخصص خود، توانایی قابل قبول در آموزش دانش و مهار تهای برنامه های آموزشی را داشته باشند و اگر از ویژگی های روانشناختی فراگیران، فنون آموزشی به روز و نیازهای جامعه هدف بیگانه باشند نمی توان انتظار داشت که تعلیم و تعلم قابل قبول صورت گیرد. در دانشگاه های علوم پزشکی کشور تقریبا در هیچ مقطعی، آموزشی در مورد فنون تعلیم و تربیت به فراگیران داده نمیشود و دانش آموختگان بدون گذراندن آموزش های لازم به عنوان عضو هیأت علمی جذب مراکز آموزشی م یشوند و سالها بر اساس آزمون و خطا به آموزش می پردازند. لذا در اکثر دانشگاه ها دوره های کوتاه مدت توانمندسازی اساتید در قالب کارگا ه ها و... و معمولا با فراخوانی عمومی برگزار می شود.مطالعات ما نشان داد که مشارکت اساتید در این برنامه ها کمبوده و اکثر آن ها به دلایل مختلف در برنامه ها شرکت نمی کنند و درنتیجه کماکان مشکلات آموزشی و تربیتی پا بر جا می ماند. باا رزیابی وضعیت موجود معایبب رنام ههایا جرا شده مشخص گردید. مشارکت اساتید در برنامه های توانمندسازی بسیار کم بود و کمتر از 20 درصد و معمولا افراد خاص در اکثر برنامه ها شرکت داشتند. حتی در برخی موارد بسیاری از افرادی که ثبت نام کرده بودند در برنامه به دلایل مختلف حاضر نمی شدند | 
								
								  |  | 
								
								  |  | 
								
								  |  | 
								
								  | متن کامل  [PDF 95 kb] 
                                    
                                     
                                     
                                    
									  
                                       (527 دریافت) | 
								
								  | نوع مطالعه:  كاربردي |
                                  موضوع مقاله: 
                                  عمومى دریافت: 1395/8/17 | پذیرش: 1395/8/17 | انتشار: 1395/8/17
 | 
                                
                                  
                                    |  | 
								
								  |  | 
								
								  |  | 
								
								  |  | 
								
								  | ارسال نظر درباره این مقاله | 
                                
                                |  | 
								
								  |  |