برگزاری کارگاه های توانمندسازی اساتید در جلسات گرو ههای آموزشیب ا اولویت پیشرفت و عدالت
|
ایرج میرزائی دیزگاه*، کیوان مجیدزاده، محمدحسین لشگری، سیدجواد حسینی شکوه، مینو شاددل، بابک شکارچی، جواد یزدانی جو |
|
|
چکیده: (2952 مشاهده) |
چکیده:
اساتید موتور محرکه دانشگا هها و محور پیشرفت علمی،فرهنگی و.... کشور محسوب می شوند و باید الگوی تمام عیار برای دانشجویان و همه آحاد جامعه باشند. لذا بایستی علاوه بر توان علمی بالا، به فنون تعلیم و تربیت آشنا بوده و آن ها را به نحو احسن در محیط آموزشی به کار برند. انتظار میرود اساتید علاوه بر تسلط و پویایی در تخصص خود، توانایی قابل قبول در آموزش دانش و مهار تهای برنامه های آموزشی را داشته باشند و اگر از ویژگی های روانشناختی فراگیران، فنون آموزشی به روز و نیازهای جامعه هدف بیگانه باشند نمی توان
انتظار داشت که تعلیم و تعلم قابل قبول صورت گیرد. در دانشگاه های علوم پزشکی کشور تقریبا در هیچ مقطعی، آموزشی در مورد فنون تعلیم و تربیت به فراگیران داده نمیشود و دانش آموختگان بدون گذراندن آموزش های لازم به عنوان عضو هیأت علمی جذب مراکز آموزشی م یشوند و سالها بر اساس آزمون و خطا به آموزش می پردازند. لذا در اکثر دانشگاه ها دوره های کوتاه مدت توانمندسازی اساتید در قالب
کارگا ه ها و... و معمولا با فراخوانی عمومی برگزار می شود.مطالعات ما نشان داد که مشارکت اساتید در این برنامه ها کمبوده و اکثر آن ها به دلایل مختلف در برنامه ها شرکت نمی کنند و درنتیجه کماکان مشکلات آموزشی و تربیتی پا بر جا می ماند. باا رزیابی وضعیت موجود معایبب رنام ههایا جرا شده مشخص گردید. مشارکت اساتید در برنامه های توانمندسازی بسیار کم بود و کمتر از 20 درصد و معمولا افراد خاص در اکثر برنامه ها شرکت داشتند. حتی در برخی موارد بسیاری از افرادی که ثبت نام کرده بودند در برنامه به دلایل مختلف حاضر نمی شدند |
|
|
|
متن کامل [PDF 95 kb]
(403 دریافت)
|
نوع مطالعه: كاربردي |
موضوع مقاله:
عمومى دریافت: 1395/8/17 | پذیرش: 1395/8/17 | انتشار: 1395/8/17
|
|
|
|
|
ارسال نظر درباره این مقاله |
|
|