[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
بایگانی مقالات زیر چاپ::
test::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
:: جلد 6 - سال سوم - شماره دوم- نیمسال دوم تحصیلی-بهار و تابستان ::
جلد 6 - سال سوم - شماره دوم- نیمسال دوم تحصیلی-بهار و تابستان صفحات 75-62 برگشت به فهرست نسخه ها
بررسی توصیفی تطبیقی راهکارهای استقرارسازی آموزش الکترونیکی
باقر صادقیان* ، لیلا غلامحسینی ، فاطمه نریمانی
چکیده:   (2232 مشاهده)

چکید ه

سابقه و هدف: آموزش الکترونیک ارائه برنامه آموزشی مبتنی بر ابزار الکترونیکی است. دانشگا ههای علوم پزشکی جهت ارائه خدمات بهداشتی- درمانی نیازمند تربیت نیروی انسانی متخصص می باشند. با توجه به اهمیت تاثیر تکنولوژی،شناسایی اجزاء آموزش الکترونیک پزشکی و استفاده ازتکنولوژی به تحقق آرما نهای آموزش وکیفیت آموزشی منجر می گردد.

رو شها: مطالعه حاضر به صورت توصیفی- تطبیقی با جستجوی وسیع پایگاه های اینترنتی، نشریات معتبر، ،scopus

NYU ،CSU ،JISC ،Google scholar ،SID و کتب مرتبط در این زمینه مورد تجزیه و تحلیل قرارگرفت.

یافته ها: آموزش الکترونیکی در این مقاطع به روش آموزش مداوم پزشکی، بیمار مجازی، شبیه سازی، نرم افزارها،برنامه مبتنی برحل مساله، تزاروس و غیره طبقه بندی می گردد. اصول اساسی آموزش الکترونیک پزشکی شامل آموزش چندرسانه ای، مدالیته و یکپارچگی است. جهت پیاده سازی این اصول زیرساخت های اساسی از جمله زیرساخت فناوری، فرهنگی و شاخهای برنامه ای، چشم انداز، امورمالی، ارتباطات، ساختار و استانداردها مورد نیاز می باشد.

بحث و نتیجه گیری: باتوجه به این مهم که بدون وجود زیرساخت ها و اصول آموزش الکترونیک پزشکی، دانشگا ههای علوم پزشکی از تحقق آرما نهای آموزشی ترکیبی باز خواهند ماند، لذا راه های مقابله با این چالش؛ ارائه آموزش ترکیبی، تصویرسازیا لکترونیک، پزشکی ا ز راه دور و تدوین منشور آموزشا لکترونیک پزشکی می باشد. درا ین زمینه بررسی عوامل سازمانی، عوامل محیطی، تکنولوژی، منابع آموزشی، سواد اطلاعاتی، تشکیل کنسرسیوم جهت دستیابی به آموزش الکترونیک پزشکی ضروریا ست.ا ین ا مر با ایجادخط مشی، راهبرد مشخص و ماموریت روشن میتواند آینده موفقی را پیش روی علوم پزشکی قرارداد.

واژه‌های کلیدی: آموزش الکترونیک، آموزش پزشکی، آموزش مداوم پزشکی
متن کامل [PDF 400 kb]   (1041 دریافت)    
نوع مطالعه: كاربردي | موضوع مقاله: عمومى
دریافت: 1395/8/15 | پذیرش: 1395/8/15 | انتشار: 1395/8/15
ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

*Sadeghian B, Gholamhosseini L, Narimani F. A Comparative, descriptive study of the e-Learning deployment solutions in the field of medical education. مجله مطالعات آموزشی نما 2015; 6 :62-75
URL: http://nama.ajaums.ac.ir/article-1-54-fa.html

صادقیان باقر، غلامحسینی لیلا، نریمانی فاطمه. بررسی توصیفی تطبیقی راهکارهای استقرارسازی آموزش الکترونیکی. دو فصلنامه مطالعات آموزشی نما آجا. 1394; 6 () :62-75

URL: http://nama.ajaums.ac.ir/article-1-54-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
جلد 6 - سال سوم - شماره دوم- نیمسال دوم تحصیلی-بهار و تابستان برگشت به فهرست نسخه ها
مجله مطالعات آموزشی نما Journal of Educational Studies
Persian site map - English site map - Created in 0.05 seconds with 37 queries by YEKTAWEB 4645