بررسی روش های تدریس در آموزش کارآفرینی
|
سمیه مقصودی* |
|
|
چکیده: (2548 مشاهده) |
چکید ه
سابقه و هدف: کارآفرینی امری آموزش پذیر، تقویت پذیر و پرورش پذیر است. افزایش آموزش کارآفرینی باعث ترقی شاخص های فرهنگ کارآفرینی و در نتیجه رشد و تعالی کارآفرینی و نهادینه شدن فرهنگ آن می شود و از سوی دیگر با رشد فرهنگ کارآفرینی سطح آموزش آن نیز تغییر یافته و این تعامل سبب رشد و توسعه اقتصادی می شود.
روش: این مقاله از نوع مروری بوده و در تدوین آن از جستجوهای اینترنتی با استفاده از موتورهای جستجوگر و در داده پایگا ه های معتبر از جمله Science direct ،SID ،Google scholar و مطالعات کتابخان های در کتب و مقالات علمی منتشر شده در سا لهای 2000 - 2015 استفاده شده است.
یافته ها: دستیابی به مجموعه ای از روش های مرسوم و جدید در آموزش کارآفرینی برای اثربخش نمودن آموزش با توجه به موقعیت ها و شرایط مختلف بسیار حائز اهمیت است.
بحث و نتیجه گیری: آموزش اثربخش کارآفرینی مستلزم فراهم آوردن امکانات مختلفی از جمله رو شهای تدریس می باشد و آشنا کردن مدرسان با مجموعه تقریباٌ کاملی از رو شهای تدریس شرایط آموزش را بهبود بخشد و با توجه به امکانات در دسترس به انتخاب روش و آموزش متناسب با آن شرایط اقدام نمایند.
|
|
واژههای کلیدی: روش تدریس، آموزش کارآفرینی، کارآفرینی |
|
متن کامل [PDF 271 kb]
(7552 دریافت)
|
نوع مطالعه: كاربردي |
موضوع مقاله:
عمومى دریافت: 1395/8/12 | پذیرش: 1395/8/12 | انتشار: 1395/8/12
|
|
|
|
|
ارسال نظر درباره این مقاله |
|
|