[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
بایگانی مقالات زیر چاپ::
test::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
:: جلد 2 - سال اول ، شماره دوم- ویژه نامه آغاز سال تحصیلی -پاییز و زمستان ::
جلد 2 - سال اول ، شماره دوم- ویژه نامه آغاز سال تحصیلی -پاییز و زمستان صفحات 45-43 برگشت به فهرست نسخه ها
رتبه بندی اعضای هیات علمی دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی ارتش بر اساس فعالیت های آموزشی، پژوهشی، فرهنگی و اجرایی
کیوان مجیدزاده اردبیلی*، مینو شاددل، بابک شکارچی، مهدی ملکی
چکیده:   (2887 مشاهده)

چکیده:

اساتید مشاور نقش مهمی در فرآیند آموزشی و هدایت دانشجویان به کسب مهار تهای مورد انتظار در حیطه ها یسه گانه یادگیری (شناختی، نگرشی و مهارتی)دارند؛ به طوری که تمام دانشجویان پزشکی در طی 7 سال دوره آموزشی خود در مقاطع مختلف تحت هدایت اساتید مشاور قرار می گیرند تا استاد مشاور در جریان کلیه اموری که در امر آموزش دخیل است قرار گیرد تا دانشجویان خود را راهنمایی نماید. مطالعات نشان م یدهد که اکثر دانشجویان به جز در مواردی مثل انتخاب واحد به اساتید مشاور مراجعه نمی کنند و اساتید نیز رغبتی به کسب اطلاعات لازم از دانشجویان تحت نظر خود نشان نمی دهند و به این ترتیب وجود استاد مشاور گاهی مانعی

در برابر امور جاری دانشجو در موقع انتخاب واحد، میهمانی و یا انتقالی می باشد. لذا به موقع مشکلات دانشجو کشف، بررسی و حل نشده و پس از افت تحصیلی شدید سیستم به فکر راه حل می افتد و عملا اساتید مشاور در جریان افت دانشجو و اتخاذ تصمیمات به موقع و مناسب قرار نمی گیرد. عدم توفیق در اجرای صحیح مشاور ههای دانشجویی توسطاساتید مشاور در ارزیابی های بیرونی دانشگاه ها از جمله از سوی تیم وزارت بهداشت نیز دیده م یشود. علل مختلفی در عدم توفیق اساتید مشاور در هدایت دانشجویان وجود دارد .که بخشی از آن م یتواند ناشی از عدم آگاهی دانشجویان از وظایف و اهمیت اساتید مشاور و یا نداشتن مهارت و دانش کافی و یا انگیزه های پایین اساتید مشاور باشد و اکثر مراجعات دانشجویان به اساتید مشاور پس از بروز مشکلات می باشد. در این فرآیند تصمیم گرفته شد که به جای مشاوره مرسوم که دانشجو سراغ استاد مشاور می رود، این بار اساتید مشاور به سراغ آن ها برود. لذا میزان اثربخشی این شیوه مشاوره بر میزان یادگیری و رضایت مندی دانشجویان پزشکی بررسی شود.

متن کامل [PDF 173 kb]   (672 دریافت)    
نوع مطالعه: كاربردي | موضوع مقاله: عمومى
دریافت: 1395/8/16 | پذیرش: 1395/8/16 | انتشار: 1395/8/16
ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML     Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:


مجیدزاده اردبیلی کیوان، شاددل مینو، شکارچی بابک، ملکی مهدی. رتبه بندی اعضای هیات علمی دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی ارتش بر اساس فعالیت های آموزشی، پژوهشی، فرهنگی و اجرایی. دو فصلنامه مطالعات آموزشی نما آجا. 1392; 2 () :43-45

URL: http://nama.ajaums.ac.ir/article-1-69-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
جلد 2 - سال اول ، شماره دوم- ویژه نامه آغاز سال تحصیلی -پاییز و زمستان برگشت به فهرست نسخه ها
مجله مطالعات آموزشی نما Journal of Educational Studies
Persian site map - English site map - Created in 0.05 seconds with 37 queries by YEKTAWEB 4657