[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
بایگانی مقالات زیر چاپ::
test::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
:: جلد 2 - سال اول ، شماره دوم- ویژه نامه آغاز سال تحصیلی -پاییز و زمستان ::
جلد 2 - سال اول ، شماره دوم- ویژه نامه آغاز سال تحصیلی -پاییز و زمستان صفحات 5-1 برگشت به فهرست نسخه ها
آموزش مجازی و تدوین محتوا
پریچهر حسن زاده 1*
چکیده:   (3012 مشاهده)

آموزش مجازی

در سیستم های آموزشی قرن حاضر که امر رقابت از اهمیت خاصی برخوردار می باشد، سعی بر این است تا زمان کمتری به

آموزش رو در رو اختصاص داده شده و به آموزش الکترونیکی،که بعد اساسی آموزش در سال های آتی خواهد بود، پرداخته

ش ود.ا نعط اف پذی ری، ت داوم، و عدم وابستگی به زمان وم کان موجب جذابیت یادگیریا لکترونیکی درنظرا ساتیدو دانشجویان شده ا ست.ا لبته ا ستفاده ا زا ین روش به نسبت نوین، مستلزم فرهنگ سازی و ایجاد بسترهای مناسب جهت ترغیب هر چه بیشتر مدرسین و دانشجویان می باشد. استفاده ازشیو ه های الکترونیکی یادگیری از جمله تأسیس دانشکده های مجازی، از سالها پیش مد نظر مسئولین آموزشی کشور قرارگرفته ا ست. درا ین نوع ا ز آموزش، مطالب مربوطه پس ا زگردآوری بر روی سامانه مدیریت تحت وب آموزش مجازی

قرار داده میشوند. س پس کاربران با ا ستفاده ا ز شناسه و رمزعبور در درس مربوطه ثبت نام نموده و آموزش های لازم را فرا میگیرند. دانشگاه پیام نور، نمونه بارزی از راه اندازی آموزش از راه دور در ایران می باشد که در حال حاضر در مقاطع دکترا در رشته های مختلف دانشجو می پذیرد.

برخی از مزایای استفاده از آموزش مجازی

- سهولت دسترس ی به مطالب عرضه شده در هر زمان ومکان

- امکان عرضه اطلاعات روزآمد

- کاهش هزینه های تولید و عرضه اطلاعات

- امکان برگزاری آزمون ها و اعلام نتایج دراسرع وقت

- امکان ردیابی تک تک دانشجویان،ا رزشیابی آنها، وا نتخاب

و ارائه مطالب بر اس اس وضعیت تحصیلی دانشجو به واسطه طراحی مس یرهای یادگیری مختلف در سایت مربوطه آموزش انفرادی

- برگزاری دوره های بازآموزی مداوم، سمینارها، همایش ها و اخذ گواهی های مربوطه به صورت on- line مورد اخیر میتواند جزو کاربردهای عمده آموزش از راه دور بوده وعالوهبر صرفه جویی در وقت و هزینه،ا منیت و آرامش شرکت کننده را نیز در پی داشته باشد.در حال حاضر،ا غلب دانشگاه های کشور آموزش مجازی یا مقدمات راه ا ندازی آن را در دس تور کار خود قرار داده اند. دانشگاه صنعتی شریف جزو اولین دانشگاه هایی بود که فعالیت خود را در راستای طرح ملی توسعه آموزش مجازی ارایه شده توسط وزارت علوم، تحقیقات و فن آوری، آغاز نمود. دانشگاه علوم پزشکی مشهد به موازات آموزش سنتی، اقدام به پذیرش دانشجو تا مقطع کارشناسی ارشد نموده و آنها را تحت آموزش مجازی قرار می دهد. دانش گاه علوم پزش کی تهران نیز ضمن رعایت اصول و اس تانداردهای آموزش از راه دور، با استفاده از امکانات فن آوری اطلاعات و تکیه بر اعضاء هیات علمی مجرب، سامانه آموزش از راه دور ویژه برخی از رشته های کارشناسی ارشد و دکترا را طراحی نموده است.

متن کامل [PDF 207 kb]   (665 دریافت)    
نوع مطالعه: كاربردي | موضوع مقاله: عمومى
دریافت: 1395/8/16 | پذیرش: 1395/8/16 | انتشار: 1395/8/16
ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML     Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:


حسن زاده 1 پریچهر. آموزش مجازی و تدوین محتوا. دو فصلنامه مطالعات آموزشی نما آجا. 1392; 2 () :1-5

URL: http://nama.ajaums.ac.ir/article-1-55-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
جلد 2 - سال اول ، شماره دوم- ویژه نامه آغاز سال تحصیلی -پاییز و زمستان برگشت به فهرست نسخه ها
مجله مطالعات آموزشی نما Journal of Educational Studies
Persian site map - English site map - Created in 0.05 seconds with 37 queries by YEKTAWEB 4660