[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
بایگانی مقالات زیر چاپ::
test::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
:: جلد 6 - سال سوم - شماره دوم- نیمسال دوم تحصیلی-بهار و تابستان ::
جلد 6 - سال سوم - شماره دوم- نیمسال دوم تحصیلی-بهار و تابستان صفحات 30-21 برگشت به فهرست نسخه ها
آموزش مبتنی بر شبیه سازی
سیده اعظم سجادی* ، زهرا فارسی
چکیده:   (2231 مشاهده)

چکید ه

سابقه و هدف: بهبود کیفیت در آموز ش عالی، از رویکردهایی است که در دهه اخیر در بسیاری از نظا مهای آموزش عالی

مورد توجه قرار گرفته ا ست.ا ز سویی، آموزش پزشکی برای ا ینکه بتواند پاسخگوی تغییر و تحولات سریع پزشکی باشد، ناگزیرا ز تغییر ا ست و باید از روش های نوین آموزشی بهره گیرد که یکی ا زا ین روش ها، آموزش مبتنی بر شبیه سازی است.

رو شها: این مقاله از نوع مروری بوده ودر تدوین آن از جستجوهای اینترنتی با استفاده از موتورهای جستجوگر و در داده پایگا ه های معتبر از جمله Google scholar، SID، Science direct و مطالعات کتابخانه ای در کتب و مقالات علمی منتشر شده در سا لهای 2013 – 2005 استفاده شده است.

یافته ها: شبیه سازی در آموزش پزشکی از نقش مهمی برخوردار است. در مراقبت بهداشتی، تأکید بر ارائه ی مراقبت صحیح و ایمن بوده و شبیه سازی و شبیه سازها با کمترین تهدید محیطی، اجازه تمرین را به فراگیران، برای حصول این هدف فراهم می کنند. لذا، آموزش و ارزیابی بر پایه شبیه سازی، نقش مهمی در تأمین ایمنی بیمار ایفا می کند. ضمن اینکه در این روش فراگیران برای عملکردی مطمئن و موثر در آینده آماده می شوند.

بحث و نتیجه گیری: یافتن ترکیبی صحیح از روش سنتی، شبیه سازی و تجربه مراقب تهای واقعی از بیمار، چالشی اساسی در آموزش است. آنچه مسلم است برای اثربخش تر شدن شبیه سازی، تمرکز بر اهداف و مهار تهای کلیدی، دقت در آماده سازی سناریوها، فراهم آوردن ا مکان بازخورد وا رزیابی عملکرد،ا نجام تجربیات تحت راهنمایی و تناسب شبیه سازی با نیازهای حرفه ای ضروری است.

واژه‌های کلیدی: آموزش، ارزیابی، شبیه سازی، یادگیری.
متن کامل [PDF 282 kb]   (14128 دریافت)    
نوع مطالعه: كاربردي | موضوع مقاله: عمومى
دریافت: 1395/8/15 | پذیرش: 1395/8/15 | انتشار: 1395/8/15
ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Sajadi S, *Farsi Z. Simulation- Based Education. مجله مطالعات آموزشی نما 2015; 6 :21-30
URL: http://nama.ajaums.ac.ir/article-1-50-fa.html

سجادی سیده اعظم، فارسی زهرا. آموزش مبتنی بر شبیه سازی. دو فصلنامه مطالعات آموزشی نما آجا. 1394; 6 () :21-30

URL: http://nama.ajaums.ac.ir/article-1-50-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
جلد 6 - سال سوم - شماره دوم- نیمسال دوم تحصیلی-بهار و تابستان برگشت به فهرست نسخه ها
مجله مطالعات آموزشی نما Journal of Educational Studies
Persian site map - English site map - Created in 0.07 seconds with 37 queries by YEKTAWEB 4645