کاربست الگوی طراحی آموزش وارونه بهعنوان الگوی سازندهگرایانه در آموزش عالی
|
کیومرث تقی پور* |
، taghipour@tabrizu.ac.ir |
|
چکیده: (1273 مشاهده) |
چکیده
مقدمه: تحت تاثیر پیشرفتهای تکنولوژی آموزشی، کاربست الگوی طراحی آموزش وارونه (بهعنوان یکی از جدیدترین الگوهای سازندهگرایی) در آموزش عالی توسط متخصصان تعلیم و تربیت مورد تاکید قرار گرفته است. هدف از این پژوهش معرفی الگوی طراحی آموزشی وارونه و چگونگی کاربست آن در آموزش عالی است.
مواد و روشها: در مطالعه حاضر از روش مروری- تحلیلی استفاده شده است. مقالات مرتبط با موضوع پژوهش در بازه زمانی 2009-2021 در پایگاههای اطلاعاتی موردنظر براساس کلید واژهها مورد جستجو و بررسی اسنادی قرار گرفتند.
یافتهها: یافتههای مطالعه نشان داد، طراحی آموزش براساس الگوی طراحی کلاس وارونه در دو سطح دوره، و درس (آنلاین، و چهره- به- چهره) میتواند اثربخشی آموزش دروس مختلف را ارتقاء دهد.
بحث و نتیجهگیری: با توجه به نتایج پژوهشهای انجام شده مرتبط، الگوی طراحی آموزشی کلاس وارونه به عنوان از الگوهای طراحی آموزشی سازندهگرایانه برای تمام یادگیرندگان در سطوح مختلف دانش، و انواع محتوا (کاربرد مفاهیم، اصول، روش کار، حل مسئله، و....) در آموزش عالی کاربرد دارد.
|
|
واژههای کلیدی: طراحی آموزشی، کلاس وارونه، رویکرد سازندهگرایی |
|
متن کامل [PDF 1175 kb]
(440 دریافت)
|
نوع مطالعه: پژوهشي |
موضوع مقاله:
تخصصي دریافت: 1400/7/21 | پذیرش: 1400/2/10 | انتشار: 1400/2/10
|
|
|
|