[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
:: جلد 18 - سال نهم، شماره دوم، بهار و تابستان 1400، نیمسال دوم تحصیلی 1400-1399، شماره مسلسل 18 ::
جلد 18 - سال نهم، شماره دوم، بهار و تابستان 1400، نیمسال دوم تحصیلی 1400-1399، شماره مسلسل 18 صفحات 67-78 برگشت به فهرست نسخه ها
کاربست الگوی طراحی آموزش وارونه بهعنوان الگوی سازندهگرایانه در آموزش عالی
کیومرث تقی پور*
، taghipour@tabrizu.ac.ir
چکیده:   (15 مشاهده)
چکیده
مقدمه: تحت تاثیر پیشرفتهای تکنولوژی آموزشی، کاربست الگوی طراحی آموزش وارونه (بهعنوان یکی از جدیدترین الگوهای سازندهگرایی) در آموزش عالی توسط متخصصان تعلیم و تربیت مورد تاکید قرار گرفته است. هدف از این پژوهش معرفی الگوی طراحی آموزشی وارونه و چگونگی کاربست آن در آموزش عالی است.
مواد و روشها: در مطالعه حاضر از روش مروری- تحلیلی استفاده شده است. مقالات مرتبط با موضوع پژوهش در بازه زمانی 2009-2021 در پایگاههای اطلاعاتی موردنظر براساس کلید واژهها مورد جستجو و بررسی اسنادی قرار گرفتند.
یافتهها: یافتههای مطالعه نشان داد، طراحی آموزش براساس الگوی طراحی کلاس وارونه در دو سطح دوره، و درس (آنلاین، و چهره- به- چهره) میتواند اثربخشی آموزش دروس مختلف را ارتقاء دهد.
بحث و نتیجهگیری: با توجه به نتایج پژوهشهای انجام شده مرتبط، الگوی طراحی آموزشی کلاس وارونه به عنوان از الگوهای طراحی آموزشی سازندهگرایانه برای تمام یادگیرندگان در سطوح مختلف دانش، و انواع محتوا (کاربرد مفاهیم، اصول، روش کار، حل مسئله، و....) در آموزش عالی کاربرد دارد.

 
واژه‌های کلیدی: طراحی آموزشی، کلاس وارونه، رویکرد سازندهگرایی
متن کامل [PDF 1175 kb]   (9 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1400/7/21 | پذیرش: 1400/2/10 | انتشار: 1400/2/10
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Applying the filliped educational design model as a constructivist model in higher education. مجله مطالعات آموزشی نما. 2021; 18 :67-78
URL: http://nama.ajaums.ac.ir/article-1-387-fa.html

تقی پور کیومرث. کاربست الگوی طراحی آموزش وارونه بهعنوان الگوی سازندهگرایانه در آموزش عالی. دو فصلنامه مطالعات آموزشی نما آجا. 1400; 18 () :67-78

URL: http://nama.ajaums.ac.ir/article-1-387-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
جلد 18 - سال نهم، شماره دوم، بهار و تابستان 1400، نیمسال دوم تحصیلی 1400-1399، شماره مسلسل 18 برگشت به فهرست نسخه ها
مجله مطالعات آموزشی نما Journal of Educational Studies
Persian site map - English site map - Created in 0.04 seconds with 30 queries by YEKTAWEB 4341