آموزش و ارتقای بهره وری درمراکز پژوهشی علوم انسانی
|
غلامرضا ویسی*، صفر سفیدرو |
|
|
چکیده: (2276 مشاهده) |
چکید ه
سابقه و اهداف: اگر چه بسیاری از مدیران خواهان ارتقای بهر ه وری در سازمان خود هستند، ولی اغلب این سازما نها در انتخاب فنون و تکنیک هایی که منجر به بهبود وضعیت این سازمان ها و ارتقای بهره وری م یشوند با این مشکل جدی مواجه اند که کدام یک از عوامل بر افزایش بهره وری در سازمان آنان تاثیر به سزایی دارد که با بهبود، اصلاح و تغییر؛ بر بهره وری سازمان خود بیفزایند و متناسب با نیازهای خود در ایفای ماموریت خطیر خود، اهداف سازمانی خود را به گونه ای مطلوب محقق نمایند.
مواد و روشها: دراین پژوهش با هدف تعیین مهمترین علل ارتقاء بهره وری در سازمان های پژوهشی به دنبال پاسخ به این سوال هستیم که: علل و عوامل اصلی موثر بر ارتقای بهره وری مراکز پژوهشی علوم انسانی کدام اند؟ نوع تحقیق از شیوه پیمایشی وروش تجزیه و تحلیل در دو سطح تحلیل وتوصیف با استفاده از آزمو نهای آمار استنباطی انجام گرفته است.
یافته ها: با توجه به اطلاعات بدست آمده و الویت بندی صورت گرفته آموزش در ارتقای بهر هوری اولین اولویت را به خود اختصاص داده است. |
|
|
|
متن کامل [PDF 404 kb]
(2003 دریافت)
|
نوع مطالعه: كاربردي |
موضوع مقاله:
عمومى دریافت: 1395/8/22 | پذیرش: 1395/8/22 | انتشار: 1395/8/22
|
|
|
|
|
ارسال نظر درباره این مقاله |
|
|