[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
بایگانی مقالات زیر چاپ::
test::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
:: جلد 7 - سال چهارم- شماره اول - نیمسال اول تحصیلی- پاییز و زمستان ::
جلد 7 - سال چهارم- شماره اول - نیمسال اول تحصیلی- پاییز و زمستان صفحات 40-35 برگشت به فهرست نسخه ها
آیا دانشجویان استفاده از رو شهای غیرکاغذی (تحت وب) را برای ارزشیابی کیفیت تدریس اساتید ترجیح می دهند؟
لیلا جویباری* ، اکرم نوده شریفی ، اکرم ثناگو ، فرشته عراقیان مجرد
چکیده:   (2216 مشاهده)

چکید ه

مقدمه: دانشجویان، اصلی ترین ذی نفعان برنام ههای آموزشی دانشگاهی و ارزشیابی اساتید یکی از اقدامات جدی برای ارتقای کیفی فرایندهای آموزشی به شمار می روند، هر گونه تغییر و یا بازنگری در هر یک از بخش های روندهای آموزشی می بایست توسط دانشجویان نیز مورد قضاوت قرار گیرد. ذهدف از این پژوهش بررسی نظرات دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی گلستان در خصوص ارزشیابی اساتید با استفاده از سیستم الکترونیک (آنلاین) بوده است.

رو شها: این مطالعه توصیفی-مقطعی ) 1393 ( با استفاده از نمونه گیری سهمیه ای در دو مقطع تحصیلی کارشناسی و پزشکی عمومی (بجز دوره کارآموزی و کارورزی) روی 256 نفر از 1200 دانشجوی واجد شرایط از دانشکد ه های بهداشت، پرستاری و مامایی، پزشکی و پیراپزشکی انجام شد. با استفاده از پرسشنامه محقق ساخته 15 سوالی با پاسخهای لیکرت سه تایی و دامنه امتیاز 15 - 45 دیدگاه دانشجویان در خصوص انجام ارزشیابی کیفیت تدریس اساتید با استفاده از روش تحت وب (غیر کاغذی)بررسی گردید. ابزار دارای سه حیطه های امنیت ارزیابی، عوامل محیطی (جو کلاسی)،دقت و مقرون به صرفه بودن بوده است. روایی محتوایی )نظرسنجی از طریق 10 عضو هیات علمی( و پایایی ابزار )الفای کرونباخ= 8/ 0( تایید گردید. برای آنالیز داد هها از آزمون T-test مستقل استفاده گردید.

یافته ها:ا ز 256 دانشجوی شرکت کننده، 1/ 59 % مونث، 1/ 73 % دانشجوی مقطع کارشناسی بوده اند. میانگین نمره دانشجویان

در خصوص دیدگاه شان از ارزشیابی اساتید به صورت تحت وب )انلاین( در کل از 45 نمره 21 / 5± 72 / 21 و به ترتیب در دانشکده پیراپزشکی 62 / 5± 15 / 23 ، پزشکی 84 / 4± 98 / 21 ، بهداشت 1/ 5± 05 / 21 و پرستاری و مامایی 1/ 5± 77 / 0

بوده است. اختلاف میانگین بین نمرات دانشجویان دانشکده پیراپزشکی با سایر دانشکد هها معنی دار بود ه است ) 05 / ،)P=0

نظر دانشجویان دانشکده پیراپزشکی نسبت به انجام ارزشیابی اساتید با روش آنلاین مثبت تر بوده است.

نتیجه گیری: استفاده از نیروی انسانی کمتر و صرفه جویی در هزینه های چاپ و انتشار و توزیع و راحتتر بودن ارزشیابی، بیشترین مزایای روش ارزشیابی اساتید به صورت تحت وب از دیدگاه دانشجویان بوده است. دانشجویان دیدگاه مثبتی نسبت به ارزشیابی اساتید با رو شهای غیرکاغذی داشتند.

متن کامل [PDF 253 kb]   (652 دریافت)    
نوع مطالعه: كاربردي | موضوع مقاله: عمومى
دریافت: 1395/8/12 | پذیرش: 1395/8/12 | انتشار: 1395/8/12
ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

*Jouybari L, Nodeh Sharifi A, Sanagoo A, Araghian Mojarad F. Do The Students Prefer Using Web-Based System for Evaluation of The Quality Of Instruction?. مجله مطالعات آموزشی نما 2016; 7 :35-40
URL: http://nama.ajaums.ac.ir/article-1-44-fa.html

جویباری لیلا، نوده شریفی اکرم، ثناگو اکرم، عراقیان مجرد فرشته. آیا دانشجویان استفاده از رو شهای غیرکاغذی (تحت وب) را برای ارزشیابی کیفیت تدریس اساتید ترجیح می دهند؟. دو فصلنامه مطالعات آموزشی نما آجا. 1395; 7 () :35-40

URL: http://nama.ajaums.ac.ir/article-1-44-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
جلد 7 - سال چهارم- شماره اول - نیمسال اول تحصیلی- پاییز و زمستان برگشت به فهرست نسخه ها
مجله مطالعات آموزشی نما Journal of Educational Studies
Persian site map - English site map - Created in 0.05 seconds with 37 queries by YEKTAWEB 4660