[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
بایگانی مقالات زیر چاپ::
test::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
:: جلد 18 - سال نهم، شماره دوم، بهار و تابستان 1400، نیمسال دوم تحصیلی 1400-1399، شماره مسلسل 18 ::
جلد 18 - سال نهم، شماره دوم، بهار و تابستان 1400، نیمسال دوم تحصیلی 1400-1399، شماره مسلسل 18 صفحات 8-1 برگشت به فهرست نسخه ها
شاخص های توسعه منابع انسانی در کارشناسان مراکز اختلالات یادگیری آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران
محمدعلی مرادی* ، اسما عزیزی
، m.moradi1387@yahoo.com
چکیده:   (821 مشاهده)
مقدمه: رسیدن به اهداف سازمان بستگی به توانایی کارکنان در انجام وظایف محوله و انطباق با محیط دارد. آموزش و توسعه منابع انسانی سبب میشود تا افراد بتوانند متناسب با تغییرات سازمانی و محیط، به طور موثر فعالیتشان را ادامه دهند و بر کارایی خود بیفزایند. پژوهش حاضر به بررسی شاخصهای توسعه منابع انسانی درکارشناسان اختلالات یادگیری شهرستانهای تهران میپردازد.
روشها: روش پژوهش حاضر توصیفی است که در حیطه مطالعات نظرسنجی و نگرش سنجی جای میگیرد. شیوه جمعآوری دادهها، زمینهیابی روندپژوهی میباشد. جامعه آماری تمامی کارشناسان شاغل در مراکز اختلالات یادگیری شهرستانهای تهران در سال 1397 بودند. از پرسشنامه کامکاری و جزنی (1387) برای اندازهگیری میزان آگاهی، نگرش و عملکرد کارشناسان به شاخصهای توسعه منابع انسانی استفاده گردید. اعتبار و روایی پرسشنامه تأیید گردید. تجزیه و تحلیل دادهها در دو سطح آمار توصیفی و استنباطی با نرم افزار SPSS (نسخه 22) صورت گرفت.
یافتهها: یافتههای تحقیق، تفاوت معنیداری را بین میانگین نظری با میانگینهای تجربی در تمامی مؤلفههای مرتبط با «آگاهی» و «نگرش» در کارشناسان مراکز اختلالات یادگیری نسبت به «شاخصهای توسعه منابع انسانی» را نشان داد. بدین ترتیب که میزان «آگاهی» کارشناسان در مراکز اختلالات یادگیری، نسبت به «شاخصهای توسعه منابع انسانی» پایینتر از حد مورد انتظاراست و «نگرش» کارشناسان متخصص در مراکز اختلالات یادگیری، نسبت به «شاخصهای توسعه منابع انسانی» بالاتر از حد مورد انتظار (مطلوب) بود.
نتیجهگیری: نتایج پژوهش نشانگر آگاهی پایین و بالا بودن نگرش متخصصین مراکز اختلالات یادگیری در حوزه شاخصهای توسعه منابع انسانی است، به نحوی عملکرد متوسط این متخصصین را در پی داشته است.
 
واژه‌های کلیدی: شاخص، توسعه، یادگیری، منابع انسانی
متن کامل [PDF 339 kb]   (168 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1401/2/28 | پذیرش: 1400/2/10 | انتشار: 1400/2/10
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Moradi M A. Human Resources Development Indicators in Experts of Education Disturbance Centers in Teheran County. مجله مطالعات آموزشی نما 2021; 18 :1-8
URL: http://nama.ajaums.ac.ir/article-1-400-fa.html

مرادی محمدعلی، عزیزی اسما. شاخص های توسعه منابع انسانی در کارشناسان مراکز اختلالات یادگیری آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران. دو فصلنامه مطالعات آموزشی نما آجا. 1400; 18 () :1-8

URL: http://nama.ajaums.ac.ir/article-1-400-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
جلد 18 - سال نهم، شماره دوم، بهار و تابستان 1400، نیمسال دوم تحصیلی 1400-1399، شماره مسلسل 18 برگشت به فهرست نسخه ها
مجله مطالعات آموزشی نما Journal of Educational Studies
Persian site map - English site map - Created in 0.05 seconds with 37 queries by YEKTAWEB 4645