[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
:: جلد 12 - سال ششم، شماره دوم،نیمسال دوم تحصیلی، بهار و تابستان ::
جلد 12 - سال ششم، شماره دوم،نیمسال دوم تحصیلی، بهار و تابستان صفحات 11-2 برگشت به فهرست نسخه ها
بررسی تجربیات و دیدگاه دانشجویان در خصوص ارتقاء انگیزه آموزشی در دانشگاه علوم پزشکی گلستان در سال 1393
اکرم ثناگو*، لیلا جویباری، فرزانه مختاری، مریم نوروزی
چکیده:   (1019 مشاهده)
مقدمه: دانشجویان با انگیزه بالا طی دورههای آموزشی فعالتر بوده و به موفقیت بیشتری نایل میشوند. در بسیاری از موارد وجود انگیزه و یا فقدان آن به طور آشکاری منجر به موفقیت و یا شکست میگردد. هدف از این مطالعه بررسی تجربیات و دیدگاه دانشجویان در خصوص ارتقاء انگیزه آموزشی بود.
روش پژوهش: در این مطالعه با رویکرد کیفی (1393)، براساس نمونهگیری مبتنی بر هدف و با حداکثر تنوع، 44 نفر از دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی گلستان مشارکت نمودند. برای جمعآوری اطلاعات از مصاحبههای انفرادی نیمه ساختارمند تا رسیدن به اشباع دادهها استفاده شد. تمامی مصاحبهها ضبط، خط به خط دست نویس و مطابق روش "تحلیل محتوای مرسوم" آنالیز شد.
یافتهها: از تحلیل دادهها مضمون اصلی "استاد"، "مشارکت علمی فرهنگی"، "رقابت سالم- محیط پویا" و مضمون فرعی "موج منفی" استخراج شد که تبیین کننده تجربیات و دیدگاه دانشجویان در خصوص عوامل ارتقا دهنده انگیزه آموزشی تحصیلی میباشند.
نتیجهگیری: دادههای مطالعه موید نقش محوری اساتید در انگیزه آموزشی دانشجویان بود؛ اگرچه وجود فضایی برای پویایی و رقابت سالم و امکان نقش آفرینی در فعالیتهای آموزشی، پژوهشی و فرهنگی نیز از اهمیت زیادی برخوردار بوده است.
دکتر اکرم ثناگو
 
واژه‌های کلیدی: انگیزه، راهکارهای انگیزشی، دانشجو، تحلیل محتوای مرسوم
متن کامل [PDF 249 kb]   (1748 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: عمومى
دریافت: 1397/8/26 | پذیرش: 1397/8/26 | انتشار: 1397/8/26
ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Sanagoo A, jouybari L, Mokhtari F, Noorozi M. The Study of University Students’ Perspectives and Experiences on Promoting Educational Motivation in Golestan University of Medical Sciences in 1393/2015. مجله مطالعات آموزشی نما 2018; 12 :2-11
URL: http://nama.ajaums.ac.ir/article-1-285-fa.html

ثناگو اکرم، جویباری لیلا، مختاری فرزانه، نوروزی مریم. بررسی تجربیات و دیدگاه دانشجویان در خصوص ارتقاء انگیزه آموزشی در دانشگاه علوم پزشکی گلستان در سال 1393. دو فصلنامه مطالعات آموزشی نما آجا 1397; 12 () :11-2

URL: http://nama.ajaums.ac.ir/article-1-285-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
جلد 12 - سال ششم، شماره دوم،نیمسال دوم تحصیلی، بهار و تابستان برگشت به فهرست نسخه ها
مجله مطالعات آموزشی نما Journal of Educational Studies
Persian site map - English site map - Created in 0.05 seconds with 30 queries by YEKTAWEB 4540