| شناخت آموزش عالی قاره آسیا با رویکرد سیستمی: بر اساس مطالعات انجام شده
درباره آموزش عالی ژاپن، مالزی، ایران | 
								
								  | خدایار ابیلی،    محمدمهدی بابائی* | 
								
								  |  | 
								
								  |  | 
                                
								  | چکیده:       (4646 مشاهده) | 
								
								  | زمینه و هدف: امروزه آموزش عالی با مسائل و چالش های در سطح جهانی و ملی، رو به رو است. چنانچه کیفیت مولفه های آموزش عالی مد نظر قرار نگیرد، موجب اتلاف منابع می شود. هدف اصلی پژوهش، شناخت آموزش عالی قاره آسیا و کشورهای منتخب شده است. در این پژوهش، وپژگیهای موسسات آموزش عالی در کشورهای مذکور به منظور شناخت نظام آموزش عالی با رویکرد سیستمی مورد مطالعه قرار گرفت. روشها: روش تحقیق این پژوهش تحلیلی- اسنادی است. ابزار جمع آوری اطلاعات، اسناد و مدارک، درون سازمانی، کتب، مقالات داخلی و خارجی و سایت ها بوده است.
 یافته ها: در این پژوهش، پنچ ابعاد سیستم آموزش عالی (بستر، درون دادها، فرایند، برون داد و پیامدها)، مطرح و برآیندآموزش عالی در تحقق اهداف مورد نظر، تشریح گردید.
 نتیجه گیری: با توجه به اهمیت شناخت آموزش عالی بعنوان بازخورد موثر در نظام آموزشی، در پایان مجموعه ای از پیشنهادها برای توسعه آموزش عالی و ارتقای کارایی آن تدوین و ارائه شده است.
 | 
								
								  |  | 
								
								  |  | 
								
								  |  | 
								
								  | متن کامل  [PDF 909 kb] 
                                    
                                     
                                     
                                    
									  
                                       (4552 دریافت) | 
								
								  | نوع مطالعه:  پژوهشي |
                                  موضوع مقاله: 
                                  تخصصي دریافت: 1397/4/9 | پذیرش: 1397/4/9 | انتشار: 1397/4/9
 | 
                                
                                  
                                    |  | 
								
								  |  | 
								
								  |  | 
								
								  |  | 
								
								  | ارسال نظر درباره این مقاله | 
                                
                                |  | 
								
								  |  |