[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
بایگانی مقالات زیر چاپ::
test::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
:: جلد 9 - سال پنجم، شماره اول، نیمسال اول تحصیلی پاییز و زمستان ::
جلد 9 - سال پنجم، شماره اول، نیمسال اول تحصیلی پاییز و زمستان صفحات 9-1 برگشت به فهرست نسخه ها
اعتباریابی مدل آموزش از دور ویژه یادگیرندگان مبتلا به اختلال نقص توجه بیش فعالی (ADHD)
فهیمه یاری* ، حسین زارع ، حمید ملکی ، احمد رستگار ، محمدرضا قاسم زاده
چکیده:   (2263 مشاهده)
اهداف: یکی از مهمترین جنبههای درگیر در اختلال نقص توجه- بیش فعالی، عملکرد تحصیلی است، مطالعه حاضر با هدف بهبود عملکرد تحصیلی به ارائه مدل آموزش الکترونیکی ویژه مبتلایان به این اختلال و اعتباریابی آن میپردازد.
روشها: مطالعه با استفاده از روش آمیخته انجام شد. در مرحله ارائه مدل به روش کیفی، زمینهای 41 مصاحبه عمیق انجام و به روش کدگذاری تحلیل و مدل آموزش الکترونیکی تدوین و در مرحله اعتباریابی به روش کمی تعداد 30 نفر با اخذ رضایت و درنظر گرفتن فاکتورهای تحقیق در 2 گروه 15 نفره آزمایش و کنترل همسانسازی شده و به ترتیب به دو شیوه الکترونیکی بر اساس مدل تدوین شده و مرسوم آموزش داده شدند. پرسشنامه انگیزش تحصیلی (ISM) و پرسشنامه محققساخته پیشرفت تحصیلی در دو مرحله پیش آزمون و پسآزمون تکمیل گردید. اجرا شد.
یافتهها: پنج مولفه تحلیل، طراحی، ارائه، پشتیبانی و ارزشیابی در مدل آموزش الکترونیکی در مرحله کیفی شناسایی و مدل تدوین شد. نتایج آزمون تی همبسته در مقایسه انگیزش تحصیلی پیش آزمون و پس آزمون گروه آزمایش نشان داد، اختلاف میانگین پیش آزمون و پس آزمون گروه آزمایش در مقایسه با گروه کنترل بطور معنادار پس از مداخله افزایش یافته (P=0/004) و نتایج آزمون تی مستقل در مقایسه میانگین نمرات پس آزمون پیشرفت تحصیلی گروه آزمایش و کنترل معنادار بود. (001/0P<).
نتیجهگیری: بر اساس یافتههای این پژوهش، آموزش بر اساس مدل آموزش الکترونیکی ارائه شده موجب افزایش انگیزش تحصیلی و پیشرفت تحصیلی یادگیرندگان مبتلا به اختلال بیش فعالی نقص توجه گشت. لذا پیشنهاد میگردد برنامه ریزان درسی و اساتید به این روش آموزشی توجه نمایند.
 
واژه‌های کلیدی: مدل آموزش الکترونیکی، اختلالات یادگیری، اختلال نقص توجه- بیش فعالی (ADHD)
متن کامل [PDF 314 kb]   (902 دریافت)    
نوع مطالعه: كاربردي | موضوع مقاله: عمومى
دریافت: 1396/6/30 | پذیرش: 1396/6/30 | انتشار: 1396/6/30
ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Yari F, Zare H, Maleki H, Rastgar A, *Ghasemzadeh M R. Validity of the Distance Education Model for the Learners with the Attention Deficit Hyperactivity Disorder. مجله مطالعات آموزشی نما 2017; 9 :1-9
URL: http://nama.ajaums.ac.ir/article-1-237-fa.html

یاری فهیمه، زارع حسین، ملکی حمید، رستگار احمد، قاسم زاده محمدرضا. اعتباریابی مدل آموزش از دور ویژه یادگیرندگان مبتلا به اختلال نقص توجه بیش فعالی (ADHD). دو فصلنامه مطالعات آموزشی نما آجا. 1396; 9 () :1-9

URL: http://nama.ajaums.ac.ir/article-1-237-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
جلد 9 - سال پنجم، شماره اول، نیمسال اول تحصیلی پاییز و زمستان برگشت به فهرست نسخه ها
مجله مطالعات آموزشی نما Journal of Educational Studies
Persian site map - English site map - Created in 0.05 seconds with 37 queries by YEKTAWEB 4645