[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
بایگانی مقالات زیر چاپ::
test::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
:: جلد 4 - سال دوم، شماره دوم، نیمسال دوم تحصیلی-- بهار و تابستان ::
جلد 4 - سال دوم، شماره دوم، نیمسال دوم تحصیلی-- بهار و تابستان صفحات 47-39 برگشت به فهرست نسخه ها
کاربرد یادگیری الکترونیکی در آموزش مهار تهای بالینی پرستاری
نسرین جعفری گلستان*، زهرا نظام آبادی، زهرا فارسی، آرمین زارعیان
چکیده:   (3180 مشاهده)

چکید ه

سابقه و هدف: با پیشرفت روز افزون فن آوری و تاثیر آن بر علوم پزشکی و گستردگی برنامه های آموزشی علوم پزشکی،توجه بسیاری از افراد به سوی یادگیری الکترونیکی معطوف شده است. بسیاری از مطالعات پرستاری به تاثیر آموزش با کمک کامپیوتر پرداخته اند، لیکن در بررسی نقش آن در آموزش مهارت های بالینی، مطالعات کمی صورت گرفته است.هدف این مطالعه، بررسی نقش یادگیری الکترونیکی در آموزش مهار تهای بالینی پرستاری است.

روش ها:ا ین مطالعه مروری،ب را ساس مقالات موجود در کتابخانه وب ان کهایا طلاعاتی معتبر ،Elsevior ،Ebesco

pubmed در سا لهای 2013 - 2001 تهیه شده است.

یافته ها: یافته ها نشان داد، یادگیری الکترونیکی به سبب قابلیت انعطاف پذیری و دسترسی به محتوای یادگیری در هر زمان و هر مکان به پرستاران کمک می کند تا مهارت های بالینی حرف های را بهبود بخشند و در انتقال دانش آموخته شده به حیطه بالین، بسیار موفّق عمل کند. برخی از صاحبنظران معتقدند که اتخاذ روش یادگیری الکترونیکی به عنوان یک روش واحد در آموزش پرستاریا زا ثرب خشی کمتری برخوردار بوده و با تلفیق این روش با سایر روش های آموزشی، می توان از نتایج قابل توجهی برخوردار شد.

نتیجه گیری: یادگیری الکترونیکی به عنوان یک روش آموزشی چند بعدی، می تواند در آموزش مفاهیم و مهار تهای پرستاری موثر باشد. با توجه به مطالعات انجام یافته، یادگیری با کمک کامپیوتر، بر مهارت های بالینی تاثیر بسزا دارد و می تواند با سبک های مختلف یادگیری در افراد تطابق یافته و ضمن ایجاد یک یادگیری دراز مدت، رضایت مندی شرکت کنندگان و مدرسین را در پی داشته باشد.

واژه‌های کلیدی: آموزش، پرستاران، مهار تهای بالینی، یادگیری الکترونیکی
متن کامل [PDF 261 kb]   (2027 دریافت)    
نوع مطالعه: كاربردي | موضوع مقاله: عمومى
دریافت: 1395/8/23 | پذیرش: 1395/8/23 | انتشار: 1395/8/23
ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML     Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:


جعفری گلستان نسرین، نظام آبادی زهرا، فارسی زهرا، زارعیان آرمین. کاربرد یادگیری الکترونیکی در آموزش مهار تهای بالینی پرستاری. دو فصلنامه مطالعات آموزشی نما آجا. 1393; 4 () :39-47

URL: http://nama.ajaums.ac.ir/article-1-125-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
جلد 4 - سال دوم، شماره دوم، نیمسال دوم تحصیلی-- بهار و تابستان برگشت به فهرست نسخه ها
مجله مطالعات آموزشی نما Journal of Educational Studies
Persian site map - English site map - Created in 0.07 seconds with 37 queries by YEKTAWEB 4645