Bi-quarterly Journal of Educational Studies NAMA
دو فصلنامه مطالعات آموزشی نما آجا
مجله مطالعات آموزشی نما
Medical Sciences
http://nama.ajaums.ac.ir
1
admin
163840
10
14
8888
13
fa
jalali
1392
1
1
gregorian
2013
4
1
1
سال اول- شماره اول- ویژنامه آموزشی مجله علمی پژوهشی-بهار و تابستان
online
1
fulltext
fa
ارزشیابی نظام آموزشی دانشکده پیراپزشکی و مقایسه آن با سایر دانشگاه ها از دید اساتید مدعو- بهمن 89
عمومى
General
كاربردي
Applicable
<p style="text-align: justify;"><strong>چکید ه</strong></p>
<p style="text-align: justify;"><strong>سابقه وهدف:</strong>ا مروزه بهبود کیفیت سازما نهاا ز دغدغه های ا صلی آنها می باشد. شناسایین قاط ضعف و قوت و تلاش برای بهبود وضع مطلوب از اهم وظایف سازمان ها و از جمله دانشگاه است.ارزشیابی فعالیتی است که درطی آن با جمع آوری اطلاعات و بررسی عملکردهای گوناگون، در باره کفایت و شایستگی شخص یا فرایندی قضاوت می شود. هدف اصلی ارزشیابی، تقویت فعالیت ها و رو شهای اثر بخش و رفع نقاط ضعف می باشد. ارزشیابی واحدهای آموزش عالی وسیله ای جهت ایجاد تغییرات برای بهبود کیفیت آموزش است. ارزشیابی انجام شده فوق یک ارزشیابی درونی- بیرونی است.درونی از این نظرکه افراد ارزشیابی کننده، در این دانشکده به تدریس پرداخته و بیرونی از این منظر که این افراد متعلق به دانشکده مورد ارزشیابی نبوده و در سایر دانشکد ه ها و دانشگاه ها نیز مشغول به تدریس می باشند. هدف اصلی این ارزشیابی، تعیین وضعیت موجود دانشکده پیراپزشکی آجا و مقایسه آن با سایر دانشگاهها می باشد.</p>
<p style="text-align: justify;"><strong>مواد و رو شها: </strong>پژوهش حاضر از نوع توصیفی – مقطعی بوده و مقطع زمانی انتخاب شده نیمسال اول سال تحصیلی 89-90 می باشد. جامعه پژوهش اساتید مدعو دانشکده پیراپزشکی بوده که ا ز سایر دانشگاه ها جهت تدریس به ا ین دانشکده مراجعه می نمایند. نمونه ا نتخابی شامل 20 نفرا زاساتید مدعو می باشد که بصورت تصادفی ا نتخاب شده اند. ابزار گردآوری اطلاعات دو پرسشنامه بوده و روش گردآوری پاسخ مکتوب نمونه می باشد. پرسشنامه اصلی دارای 21 پرسش بوده که در دو بعد درون دانشکده ای و مقایسه با سایر دانشگاهها جواب داده شده است.</p>
<p style="text-align: justify;"><strong>یافته ها: </strong>در این پژوهش یافته ها نشان می دهد که از نظر اساتید مدعو وضعیت پوشش و رفتار دانشجویان، نظم و انضباط، آرامش محیط، ارتباط مدیران گروهها و مسئولین با اساتید، احترام و حفظ شئونات اساتید، نحوه برخورد پرسنل با اساتید و نسبت فضاب ه تعداد دانشجویان در سطح بسیار خوبی قرار داشته ونسبت به سایر دانشگاهها بهتراست. درا رتباط با دونشانگر میزان حق ا لتدریس و زمان پرداخت آن وضعیت بسیار ضعیفب وده ون سبتب ه سایر دانشگا ه ها نیز وضعیت ضعیفتر می باشد.در رابطه با سایر نشانگرها وضعیت نسیتا خوب بوده و نسبت به سایر دانشگاهها تفاوتی ندارد</p>
<p style="text-align: justify;"><strong>نتیجه گیری:</strong>لزوم تغییرات درنحوه و زمان پرداخت حق التدریس ها احساس می شود. همچنین دربسیاری از زمینه ها و فرایندها نیاز به بازنگری وجود دارد.</p>
36
38
http://nama.ajaums.ac.ir/browse.php?a_code=A-10-1-57&slc_lang=fa&sid=1
مجتبی
صادقی
1003194753284600276
1003194753284600276
Yes
پرویز
دباغی
1003194753284600277
1003194753284600277
No
مراد اسماعیلی
زالی
1003194753284600278
1003194753284600278
No