TY - JOUR T1 - Simulation- Based Education TT - آموزش مبتنی بر شبیه سازی JF - aja-nama JO - aja-nama VL - 6 IS - 0 UR - http://nama.ajaums.ac.ir/article-1-50-fa.html Y1 - 2015 SP - 21 EP - 30 KW - Education KW - Evaluation KW - Simulation KW - Learning. N2 - چکید ه سابقه و هدف: بهبود کیفیت در آموز ش عالی، از رویکردهایی است که در دهه اخیر در بسیاری از نظا مهای آموزش عالی مورد توجه قرار گرفته ا ست.ا ز سویی، آموزش پزشکی برای ا ینکه بتواند پاسخگوی تغییر و تحولات سریع پزشکی باشد، ناگزیرا ز تغییر ا ست و باید از روش های نوین آموزشی بهره گیرد که یکی ا زا ین روش ها، آموزش مبتنی بر شبیه سازی است. رو شها: این مقاله از نوع مروری بوده ودر تدوین آن از جستجوهای اینترنتی با استفاده از موتورهای جستجوگر و در داده پایگا ه های معتبر از جمله Google scholar، SID، Science direct و مطالعات کتابخانه ای در کتب و مقالات علمی منتشر شده در سا لهای 2013 – 2005 استفاده شده است. یافته ها: شبیه سازی در آموزش پزشکی از نقش مهمی برخوردار است. در مراقبت بهداشتی، تأکید بر ارائه ی مراقبت صحیح و ایمن بوده و شبیه سازی و شبیه سازها با کمترین تهدید محیطی، اجازه تمرین را به فراگیران، برای حصول این هدف فراهم می کنند. لذا، آموزش و ارزیابی بر پایه شبیه سازی، نقش مهمی در تأمین ایمنی بیمار ایفا می کند. ضمن اینکه در این روش فراگیران برای عملکردی مطمئن و موثر در آینده آماده می شوند. بحث و نتیجه گیری: یافتن ترکیبی صحیح از روش سنتی، شبیه سازی و تجربه مراقب تهای واقعی از بیمار، چالشی اساسی در آموزش است. آنچه مسلم است برای اثربخش تر شدن شبیه سازی، تمرکز بر اهداف و مهار تهای کلیدی، دقت در آماده سازی سناریوها، فراهم آوردن ا مکان بازخورد وا رزیابی عملکرد،ا نجام تجربیات تحت راهنمایی و تناسب شبیه سازی با نیازهای حرفه ای ضروری است. M3 ER -