:: جلد 7 - سال چهارم- شماره اول - نیمسال اول تحصیلی- پاییز و زمستان ::
جلد 7 - سال چهارم- شماره اول - نیمسال اول تحصیلی- پاییز و زمستان صفحات 70-63 برگشت به فهرست نسخه ها
بررسی روش های تدریس در آموزش کارآفرینی
سمیه مقصودی*
چکیده:   (2248 مشاهده)

چکید ه

سابقه و هدف: کارآفرینی امری آموزش پذیر، تقویت پذیر و پرورش پذیر است. افزایش آموزش کارآفرینی باعث ترقی شاخص های فرهنگ کارآفرینی و در نتیجه رشد و تعالی کارآفرینی و نهادینه شدن فرهنگ آن می شود و از سوی دیگر با رشد فرهنگ کارآفرینی سطح آموزش آن نیز تغییر یافته و این تعامل سبب رشد و توسعه اقتصادی می شود.

روش: این مقاله از نوع مروری بوده و در تدوین آن از جستجوهای اینترنتی با استفاده از موتورهای جستجوگر و در داده پایگا ه های معتبر از جمله Science direct ،SID ،Google scholar و مطالعات کتابخان های در کتب و مقالات علمی منتشر شده در سا لهای 2000 - 2015 استفاده شده است.

یافته ها: دستیابی به مجموعه ای از روش های مرسوم و جدید در آموزش کارآفرینی برای اثربخش نمودن آموزش با توجه به موقعیت ها و شرایط مختلف بسیار حائز اهمیت است.

بحث و نتیجه گیری: آموزش اثربخش کارآفرینی مستلزم فراهم آوردن امکانات مختلفی از جمله رو شهای تدریس می باشد و آشنا کردن مدرسان با مجموعه تقریباٌ کاملی از رو شهای تدریس شرایط آموزش را بهبود بخشد و با توجه به امکانات در دسترس به انتخاب روش و آموزش متناسب با آن شرایط اقدام نمایند.

واژه‌های کلیدی: روش تدریس، آموزش کارآفرینی، کارآفرینی
متن کامل [PDF 271 kb]   (7230 دریافت)    
نوع مطالعه: كاربردي | موضوع مقاله: عمومى
دریافت: 1395/8/12 | پذیرش: 1395/8/12 | انتشار: 1395/8/12


XML   English Abstract   Print



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
جلد 7 - سال چهارم- شماره اول - نیمسال اول تحصیلی- پاییز و زمستان برگشت به فهرست نسخه ها