@ARTICLE{Vasigh, author = {vasigh, Amin-alah and Ahmadi, Asad_alha and Sheikhi, Saeed and }, title = {The necessity of professor’s assessment with emphasizingon Iran medical universities}, volume = {10}, number = {0}, abstract ={مقدمه: ارتقای کیفیت آموزشی دانشگاه‌ها مسئله مهمی است که در سالیان اخیر مورد تاکید بسیاری قرار گرفته است. یکی از متداول‌ترین روش‌هایی که در بیشتر کشورها و از جمله ایران جهت تعیین میزان موفقیت یک استاد در رسیدن به اهداف آموزشی صورت می‌گیرد، ارزشیابی اساتید است. این مطالعه با هدف بررسی اهمیت و ضرورت ارزشیابی اساتید دانشگاه‌های علوم پزشکی صورت گرفته است. روش‌ها: روش پژوهش حاضر مروری است. برای گردآوری اطلاعات، مروری بر متون و مستندات و با استفاده از مطالعات کتابخانه‌ای و منابع اینترنتی انجام شد. مقالات مرتبط با ارزشیابی استادان، دیدگاه دانشجویان در مورد نحوه تدریس استادان و مدرسین، ویژگی‌های شخصیتی، اداره و مدیریت کلاس، مهارت‌های ارتباطی استادان با دانشجویان، انتخاب شدند. یافته‌ها: یافته‌های پژوهش نشان بیانگر اهمیت ارزشیابی اساتید در ارتقای کیفیت آموزش است. اساتید به عنوان یکی از ارکان اصلی نظام آموزش عالی بطور مستمر و به روش‌های مختلف، از جمله توسط دانشجویان ارزشیابی می‌شوند. استفاده از نظر دانشجویان درباره نحوه‌ی کار اساتید به عنوان یک بازخورد، اقدام مفیدی است. اما برای تصمیم‌گیری شغلی بهتر است از سایر روش‌های ارزشیابی بویژه روش‌هایی که تعیین‌کننده میزان یادگیری دانشجویان است، نیز بهره گرفت. نتیجه‌گیری: با توجه به اهمیت ارزشیابی دقیق و مناسب اساتید به عنوان بازخوردی موثر در عملکرد آنها، پیشنهاد می‌گردد با طراحی و انجام اقداماتی نسبت به این امر مهم اهتمام ورزید. }, URL = {http://nama.ajaums.ac.ir/article-1-258-fa.html}, eprint = {http://nama.ajaums.ac.ir/article-1-258-fa.pdf}, journal = {Bi-quarterly Journal of Educational Studies NAMA}, doi = {}, year = {2017} }