TY - JOUR JF - aja-nama JO - مجله مطالعات آموزشی نما VL - 18 IS - 0 PY - 2021 Y1 - 2021/4/01 TI - Applying the filliped educational design model as a constructivist model in higher education TT - کاربست الگوی طراحی آموزش وارونه بهعنوان الگوی سازندهگرایانه در آموزش عالی N2 - چکید‌ه مقدمه: تحت تاثیر پیشرفت‌های تکنولوژی آموزشی، کاربست الگوی طراحی آموزش وارونه (به‌عنوان یکی از جدیدترین الگوهای سازنده‌گرایی) در آموزش عالی توسط متخصصان تعلیم و تربیت مورد تاکید قرار گرفته است. هدف از این پژوهش معرفی الگوی طراحی آموزشی وارونه و چگونگی کاربست آن در آموزش عالی است. مواد و روش‌ها: در مطالعه حاضر از روش مروری- تحلیلی استفاده شده است. مقالات مرتبط با موضوع پژوهش در بازه زمانی 2009-2021 در پایگاه‌های اطلاعاتی موردنظر براساس کلید واژه‌ها مورد جستجو و بررسی اسنادی قرار گرفتند. یافته‌ها: یافته‌های مطالعه نشان داد، طراحی آموزش براساس الگوی طراحی کلاس وارونه در دو سطح دوره، و درس (آنلاین، و چهره- به- چهره) می‌تواند اثربخشی آموزش دروس مختلف را ارتقاء دهد. بحث و نتیجه‌گیری: با توجه به نتایج پژوهش‌های انجام شده مرتبط‌، الگوی طراحی آموزشی کلاس وارونه به عنوان از الگوهای طراحی آموزشی سازنده‌گرایانه برای تمام یادگیرندگان در سطوح مختلف دانش، و انواع محتوا (کاربرد مفاهیم، اصول، روش کار، حل مسئله، و....) در آموزش عالی کاربرد دارد. SP - 67 EP - 78 AD - KW - Systematic Approach KW - Constructivist Approach KW - Model KW - Educational Design KW - Filliped. UR - http://nama.ajaums.ac.ir/article-1-387-fa.html ER -