[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
بایگانی مقالات زیر چاپ::
test::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
:: راهنمای نویسندگان ::
 | تاریخ ارسال: 1395/11/20 | 

راهنمای تدوین و نگارش مقاله جهت چاپ درنشریه مطالعات آموزشی نما 
راهنمای نویسندگان
دو فصلنامه مطالعات آموزشی نما تنها مقالاتی را می‌پذیرد که از طریق سیستم بر خط (آنلاین) به آدرس Bi-quarterly Journal of Educational Studies (NAMA)به مجله ارسال گردد. مقاله‌های ارسالی توسط 2  داور مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

در ارسال مقالات موراد زیر حتما رعایت گردد:


1- فایل پیش نیاز برای ارسال مقالات در سامانه مجله:
خواهشمند است نویسندگان محترم دقت فرمایند که از این پس به منظور پیشگیری از هرگونه ادعای اخلاقی یا حقوقی در مورد حقوق معنوی نویسندگان، و نیز، ادعای نویسندگان د رمورد ترتیب ذکر اسامی ایشان، لازم است نویسنده مسوول قبل از ارسال دستنوشته برای داوری در مجله مطالعات آموزشی نما در مورد تهیه صفحه عنوان (شامل عنوان مقاله، اسامی کامل  نویسندگان به ترتیب مورد توافق ایشان برای درج در مقاله نهایی، در صورت پذیرش در مجله) اقدام نموده و پس از دریافت امضای تک تک نویسندگان که نشانه تایید این فرم است، فایل اسکن آن را آماده نمایند. این فایل در مرحله سوم فرایند ارسال مقاله یعنی در  هنگام پر کردن فرم ارسال مقاله و اطلاعات و مشخصات مربوطه به عنوان فایل پیشنیاز بایستی بارگذاری شود. بدون ارسال این فرم، مقاله ارسالی نکمیل نشده تلقی می شود و وارد فرایند داوری نخواهدشد. 

./files/site1/files/forme_pishniaz(2).docx

لطفا مشخصات هر کدام از نویسندگان مقاله حتما مطابق فرمت نمونه زیر تنظیم و ارسال شود و از به کار بردن واژه عضو هیأت علمی  و یا ذکر مسؤولیت اجرایی نویسندگان ( نظیر مدیرگروه، رئیس دانشکده، ...) خودداری شود.

2-فرم تعهدات 

 ./files/site1/files/self_evaluation_(3).doc

3- صفحه عنوان
صفحه عنوان باید شامل موارد ذیل باشد:
1. عنوان اصلی مقاله
2. عنوان مکرر (Running Title) با حداکثر 40 کاراکتر نوشته شود.
3. نام نویسنده یا نویسندگان( افیلیشن فارسی و لاتین): نام کامل فارسی و لاتین به ترتیب  مرتبه علمی، گروه |آموزشی، دانشکده/ دانشگاه، شهر/ کشور ایمیل ترجیحا دانشگاهی علمی، سمت دانشگاهی و وابستگی سازمانی/ شماره موبایل نویسنده مسئول باید ذکر گردد.

  • رتبه علمی به صورت BSc/MSc/ Ph.D./ MD ذکر شود.
  • سمت دانشگاهی به صورت مربی (Instructor)، استادیار (Assistant Professor)، دانشیار (Associate Professor) و استاد (Professor) مشخص شود.
  •  وابستگی سازمانی شامل: دپارتمان، دانشکده، دانشگاه، شهر و کشور می‌باشد. نویسنده مسئول (Corresponding Author) و آدرس الکترونیک باید مشخص شود.
4- چکیده و کلمات کلیدی
چکیده با حداکثر 450-250 کلمه باید ساختارمند و دارای قسمت‌های مقدمه (Introduction روش‌ها ( Methods)، یافته‌ها (Results) و  نتیجه‌گیری (Discussion and Conclusion) و کلمات کلیدی (Keywords) باشد. چکیده انگلیسی دقیقاً منطبق بر چکیده فارسی باشد. حداقل 53 کلمه کلیدی به ترتیب حروف الفبا و مطابق با عناوین موضوع  آموزش پزشکی باید ذکر گردد.
 
5-  متن کامل مقاله

مقاله باید در فایل وورد (word نسخه 2007) به زبان فارسی تهیه شود. تعداد کلمات بدون منابع حداکثر 5000 کلمه باشد. نویسندگان برای متن فارسی از فونتB Nazanin و برای متن انگلیسی از فونت Times New Roman با سایز 11 برای بدنه مقاله و سایز 11 بلد (Bold) برای عناوین فرعی و سایز 14 برای عنوان اصلی استفاده نمایند. فاصله خطوط 5/1 سانتی متر در نظر گرفته شود. واحدها، اختصارات و نمادها باید از نظر بین المللی پذیرفته شده باشند و زمانی که برای اولین بار استفاده شدند باید داخل پرانتز به طور کامل ذکر شوند. از آوردن زیرنویس داخل متن مقاله اجتناب شود. کلمات اختصاری زمانی استفاده شود که حداقل 3 بار آن کلمه در متن تکرار شود. نام ژنریک داروها باید استفاده شود. متن کامل مقاله باید شامل مقدمه، مواد و روش‌ها، یافته‌ها، بحث و نتیجه‌گیری و منابع باشد.
مقدمه: در این قسمت اهمیت موضوع، استدلال و ضرورت انجام مطالعه، دانش موجود درباره موضوع و مبانی نظری آن و خلأهای موجود در بدنه‌ی دانش و هدف از انجام مطالعه مطرح شود.
 روش‌ها: در این قسمت باید برای مقالات اصیل روش بررسی، نوع مطالعه، مکان و زمان انجام مطالعه، جامعه پژوهش، نمونه مورد مطالعه، روش نمونه‌گیری، حجم نمونه (به همراه فرمول و عددگذاری)، در صورت ضرورت معیارهای ورود و خروج واحدهای مورد پژوهش، روش و ابزار گردآوری داده‌ها، روایی و پایایی ابزار،  نرم‌افزار و روش‌های تجزیه و تحلیل داده‌ها باید به دقت ذکر گردد. برای مقالات مروری باید نوع مطالعه، کلید واژه‌های استفاده شده، منابع چاپی و الکترونیک و سال‌های بررسی ذکر شود.
یافته‌ها: نتایج مطالعه باید به شکل متن، جداول و نمودارها به طور کامل و بدون بحث ارائه شود.
  • مطالب مطرح شده در متن، جداول و نمودارها نباید تکراری باشد.
  • کلیه نمودارها و جداول به زبان فارسی طبق فرمت مجله نوشته شوند و نمودارها به صورت تک بعدی ترسیم گردند.
  • تعداد جداول و نمودارها حداکثر 6 مورد و از اندازه cm 15×10 بزرگتر نباشد.
  • عناوین جداول در بالا و نمودارها و عکس‌ها در زیر آن ذکر شود و در صفحات جداگانه تهیه و شماره گذاری شوند و با شماره و توضیح موجود در متن هماهنگ باشند. ترسیم نمودار Consort برای مقالات تجربی و نیمه تجربی الزامی است.
  • تصاویر باید در صفحات جداگانه در صورت امکان با فرمت Tiff یا فرمت (jpg.) jpeg، (png.)  png، فتوشاپ (.psd) یا pdf ارائه شوند. بهتر است کیفیت عکس‌ها Bpi300 باشد. همه تصاویر باید اصیل باشند و این مطلب در نامه همراه به امضای کلیه نویسندگان رسیده باشد.

بحث و نتیجه‌گیری: تأکید این قسمت باید بر یافته‌های کلیدی مطالعه باشد و تفاوت‌ها و شباهت‌های یافته‌ها با سایر مطالعات انجام شده در حوزه مورد نظر مشخص شود. در این قسمت بر جنبه‌های مهم و جدید مطالعه تأکید بیشتری شود. در پایان محدودیت‌های مطالعه، سطح تعمیم پذیری یافته‌ها و در صورت امکان ارائه راهکارهای پیشنهادی جهت بهتر انجام شدن مطالعات بعدی و کاربرد یافته‌ها در عمل ذکر شود.
تشکر و قدردانی: در این قسمت نویسنده (نویسندگان) می‌تواند از افراد یا مؤسساتی که به نحوی در انجام مطالعه یا تدوین مقاله همکاری نموده‌اند تقدیر به عمل آورد. اگر جهت انجام پژوهش بودجه‌ای از مؤسسه‌ای دریافت شده (همراه با شماره و تاریخ تصویب طرح یا پایان‌نامه) در این قسمت ذکر شود. اگر مقاله مستخرج از پایان‌نامه یا رساله مقاطع تحصیلات تکمیلی می‌باشد در این قسمت بیان شود.
تضاد منافع: نویسندگان اظهارات خود را در خصوص تضاد منافع اعلام نمایند. 
 بدین وسیله نویسندگان تصریح می‌نمایند که هیچ گونه تضاد منافعی در خصوص پژوهش حاضر وجود ندارد.
منابع: فهرست منابع به کار رفته در مقاله باید بر اساس شماره گذاری موجود در متن مقاله و به ترتیب آمدن در متن باشد و شماره مورد نظر باید بلافاصله بعد از ذکر مطالب در داخل پرانتز () آورده شود. نقطه (.) یا کاما (،) بعد از پرانتز قرار می‌گیرد. کلیه منابع در قالب ونکوور ارسال گردد.  نحوه نگارش منابع به ترتیب ذیل می‌باشد.
الف) کتاب‌ها
نام خانوادگی نویسنده (نویسندگان) حرف اول نام نویسنده (نویسندگان). عنوان کامل کتاب، شماره چاپ، محل انتشار کتاب: نام ناشر، سال انتشار. (نام نویسندگان با کاما (،) جدا شود).
اگر قسمتی از کتاب استفاده شده شماره صفحات ذکر شود. که دارای چند فصل است و هر فصل نویسنده (نویسندگان) مجزا دارد و منظور نویسنده مقاله تنها اشاره به یکی از این فصول است به ترتیب ذیل عنوان منبع ذکر گردد:
نام خانوادگی نویسنده (نویسندگان) حرف اول نام نویسنده (نویسندگان). فصل مربوطه. عنوان فصل. نام خانوادگی و حرف اول نویسنده (نویسندگان) اصلی کتاب، عنوان کامل کتاب، شماره چاپ، محل انتشار، نام ناشر، سال انتشار، صفحه شروع و ختم مطلب.
 ب) مقالات مجلات
نام خانوادگی نویسنده (نویسندگان) حرف اول نام نویسنده (نویسندگان). عنوان مقاله. عنوان مختصر مجله. سال انتشار، شماره مجله، شماره پی آمد (داخل پرانتز)، شماره صفحات. 
 ج) منابع بر خط (آنلاین)
نام نویسنده (نویسندگان). عنوان. تاریخ دستیابی، آدرس داده پایگاه یا وب سایت.
د) منابع ارائه شده در کنگره‌ها
نام خانوادگی نویسنده (نویسندگان) حرف اول نام نویسنده (نویسندگان). عنوان کامل مقاله. عنوان کنگره، محل کنگره، زمان برگزاری کنگره، شماره صفحات کتابچه خلاصه مقالات کنگره که مقاله در آن چاپ شده است.
ه) منابع پایان‌نامه
نام خانوادگی نویسنده حرف اول نام نویسنده. عنوان پایان‌نامه ]نوع پایان‌نامه[. محل چاپ: نام دانشگاه محل نشر؛ سال.
قابل ذکر است این مجله حق ویراستاری علمی و ادبی مقالات را برای خود محفوظ می‌دارد
شیوه  نگارش منابع به روش ونکور
کتاب:
-  نویسنده . عنوان کتاب. شماره چاپ . شهر : ناشر ؛ سال


 Gall MD,Gall JP  ,Walter RB. Educational research .7 th ed. 
Boston: Allyn and Bacon ;2003.

در  مثال  زیر منبع اصلی یک  کتاب فارسی است و ترجمه معادل  انگلیسی ندارد، بنابراین منبع به صورت آوانویسی ارائه می گردد.
"نیک یار عبدالرسول.قلب کودک من .اصفهان : نشر کنکاش انتشارات دانشگاه علوم پزشکی اصفهان . 1379



Nykyar A.Ghalbe  koodake man.Isfahan:Kankash &Isfahan University of Medical
Science;2000

مقاله در مجله:
- عناوین نویسنده یا نویسندگان تا شش نویسنده ( از شش نویسنده بیشتر، عنوان همکاران را به کار برید.).عنوان مقاله .نام مجله (عنوان خلاصه شده مجله) سال انتشار؛( شماره ) سال، شماره صفحه
 

-Lacroix A, Lareng L, Padeken D, Nerlich M, Bracale M, Oguish Y,et al. International concerted action on collaboration in telemedicine: recommendations of the G-8 Global Healthcare Applications Subproject-4. Telemed J E Health. 2002; 8(2):149-57.


- درصورتی که مقاله فارسی باشد و ترجمه انگلیسی عنوان و نام مجله  وجود داشته باشد،معادل انگلیسی آورده می شود مانند:
 علوی موسی، عابدی حیدرعلی. تجارب و درک دانشجویان پرستاری از مفهوم مربی اثر بخش در آموزش بالینی.مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی ،پاییز و زمستان، 1386.
- که ترجمه انگلیسی آن در منبع فارسی موجود است و به صورت زیر ارائه می شود.


Alavi M,Abedi H. nursing students' experiences and perceptions of effective instruction .Iranian Journal of medical Education.2008;7(2):34-7.

- در صورتی که ترجمه انگلیسی برای منبع فارسی در خود منبع اصلی موجود نباشد،عنوان مقاله،اسم مجله و نیز اسم نویسندگان آوا نویسی می شود.( مانند مثال قسمت تألیف کتاب)

مقاله ای در پیوست مجله:


Wyatt SA, Vilensky W, Manlandro J,Derekker MA. Medical education in Substance abuse: from student to practicing Osteopathic Physician. J Am osteopath Assoc. 2005;105(6_suppl_3):18-25.

هیچ مولفی داده نشده :

21st century heart solution may have a sting in the tail. BMJ. 2002;325(7357):184.

مقاله به صورتی که سازمان به عنوان مولف باشد:
Diabetes Prevention Program Research Group. Hypertension, insulin, and proinsulin in participants with impaired glucose tolerance. Hypertension. 2002;40(5):679-86.

پایان نامه تحصیلی:

Borkowski MM. Infant sleep and feeding: a telephone survey of Hispanic Americans [dissertation]. 
Mount Pleasant (MI): Central Michigan University; 2002.
مطالب در یافت شده از اینترنت:

Esters GI,   Cooker PG, RF Ittenbach.Effects of a unit of instruction in mental health on rural adolescents' conceptions of mental illness and attitudes about seeking help. [citd 2006 feb 10].  Available from:
 http://www.findarticles.com/p/articles/mi_m2248/is_n130_v33/ai_21072048.

مجموعه مقالات کنگره ها:

Harnden P, Joffe JK, Jones WG, editors. Germ cell tumours V. Proceedings of the 5th Germ Cell Tumour Conference; 2001 Sep 13-15; Leeds, UK. New York: Springer; 2002.


در مورد "پایان نامه های فارسی، مطالب دریافت شده از اینترنت و مجموعه مقالا ت کنگره ها،  نیز قوانین نگارش منابع فارسی به انگلیسی که در قسمت تألیف کتاب و مقاله ذکر شده است صادق می باشد.
 

دفعات مشاهده: 2697 بار   |   دفعات چاپ: 212 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر
::
مجله مطالعات آموزشی نما Journal of Educational Studies
Persian site map - English site map - Created in 0.04 seconds with 39 queries by YEKTAWEB 4410