:: جلد 1 - سال اول- شماره اول- ویژنامه آموزشی مجله علمی پژوهشی-بهار و تابستان ::
جلد 1 - سال اول- شماره اول- ویژنامه آموزشی مجله علمی پژوهشی-بهار و تابستان صفحات 66-64 برگشت به فهرست نسخه ها
برگزاری کارگاه های توانمندسازی اساتید در جلسات گرو ههای آموزشیب ا اولویت پیشرفت و عدالت
ایرج میرزائی دیزگاه*، کیوان مجیدزاده، محمدحسین لشگری، سیدجواد حسینی شکوه، مینو شاددل، بابک شکارچی، جواد یزدانی جو
چکیده:   (3671 مشاهده)

چکیده:

اساتید موتور محرکه دانشگا هها و محور پیشرفت علمی،فرهنگی و.... کشور محسوب می شوند و باید الگوی تمام عیار برای دانشجویان و همه آحاد جامعه باشند. لذا بایستی علاوه بر توان علمی بالا، به فنون تعلیم و تربیت آشنا بوده و آن ها را به نحو احسن در محیط آموزشی به کار برند. انتظار میرود اساتید علاوه بر تسلط و پویایی در تخصص خود، توانایی قابل قبول در آموزش دانش و مهار تهای برنامه های آموزشی را داشته باشند و اگر از ویژگی های روانشناختی فراگیران، فنون آموزشی به روز و نیازهای جامعه هدف بیگانه باشند نمی توان

انتظار داشت که تعلیم و تعلم قابل قبول صورت گیرد. در دانشگاه های علوم پزشکی کشور تقریبا در هیچ مقطعی، آموزشی در مورد فنون تعلیم و تربیت به فراگیران داده نمیشود و دانش آموختگان بدون گذراندن آموزش های لازم به عنوان عضو هیأت علمی جذب مراکز آموزشی م یشوند و سالها بر اساس آزمون و خطا به آموزش می پردازند. لذا در اکثر دانشگاه ها دوره های کوتاه مدت توانمندسازی اساتید در قالب

کارگا ه ها و... و معمولا با فراخوانی عمومی برگزار می شود.مطالعات ما نشان داد که مشارکت اساتید در این برنامه ها کمبوده و اکثر آن ها به دلایل مختلف در برنامه ها شرکت نمی کنند و درنتیجه کماکان مشکلات آموزشی و تربیتی پا بر جا می ماند. باا رزیابی وضعیت موجود معایبب رنام ههایا جرا شده مشخص گردید. مشارکت اساتید در برنامه های توانمندسازی بسیار کم بود و کمتر از 20 درصد و معمولا افراد خاص در اکثر برنامه ها شرکت داشتند. حتی در برخی موارد بسیاری از افرادی که ثبت نام کرده بودند در برنامه به دلایل مختلف حاضر نمی شدند

متن کامل [PDF 95 kb]   (463 دریافت)    
نوع مطالعه: كاربردي | موضوع مقاله: عمومى
دریافت: 1395/8/17 | پذیرش: 1395/8/17 | انتشار: 1395/8/17


XML     Print



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
جلد 1 - سال اول- شماره اول- ویژنامه آموزشی مجله علمی پژوهشی-بهار و تابستان برگشت به فهرست نسخه ها