[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
بایگانی مقالات زیر چاپ::
test::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
:: جلد 7 - سال چهارم- شماره اول - نیمسال اول تحصیلی- پاییز و زمستان ::
جلد 7 - سال چهارم- شماره اول - نیمسال اول تحصیلی- پاییز و زمستان صفحات 62-53 برگشت به فهرست نسخه ها
به کارگیری اصل شخصی سازی در طراحی و تولید چندرسانه ای
آذر خزائی* ، محمدرضا نیلی ، رحیم مرادی ، فاطمه امامی
چکیده:   (2118 مشاهده)

چکید ه

اهداف: یادگیری الکترونیکی، یکی از پدیده های دنیای مدرن است که در عصر اطلاعات و در جامعه مبتنی بر دانش پا به عرصه ی وجود گذاشته است و در تاریخچ هی کوتاه مدت خود از سرعت گسترش قابل ملاحظه ای برخوردار بوده است. پژوهش حاضر تلاش کرده است تا به بررسی تأثیر و به کارگیری اصل شخصی سازی در طراحی و تولید محصولات چندرسان های در حوزه یادگیری الکترونیکی بپردازد.

رو شها: این مقاله از نوع مروری و کتابخانه ای است که در تدوین آن از جستجوهای اینترنتی با استفاده از موتورهای جستجوگر و در پایگاه داده های معتبر از جمله Magiran, Noormags, Scientific Information Database, Science

Direct, Google Scholar مطالب مرتبط با یادگیری الکترونیکی، چندرسانه ای آموزشی و اصل شخصی سازی و مطالعات

کتابخانه ای جمع آوری و مورد استفاده قرار گرفت.

یافته ها: نتایج مطالعه حاضر حاکی از این است که در فناوری های نوین مثل چندرسانه ای ها در عرصه یادگیری الکترونیکی باید از رویکردهای تطبی قپذیری و شخصی سازی استفاده شود. همچنین تولید و طراحی محصولات چندرسانه ای بر اساس اصل شخصی سازی نیاز به ابزارهای تخصصی و دانش نرم افزاری بالایی در زمینه طراحی دارد.

نتیجه گیری: در صورت عدم شخصی سازی مناسب در نظا مهای یادگیری الکترونیکی، این نوع از یادگیری نمی تواند به نحوی شایسته ای پاسخگوی روند رو به رشد تقاضا همراه با بالا بردن میزان یادگیری فراگیران باشد. ایراد اساسی که به محیط های چندرسانه ای و یادگیری الکترونیکی وارد است، ضعف آن در فراهم آوردن بافتی اجتماعی است که در آن امکان تعامل بین افراد وجود داشته باشد. عامل متحرک آموزشی در این جهت طراحی می شود که یادگیرندگان با معلمی یا یادگیرند های مجازی تعامل داشته باشند ولی با این وجود در خصوص ابعاد تأثیرگذار و مهم عامل آموزشی در راستای یادگیری، ناشناخت ههای بسیاری مانده است. شاید علت اصلی آ نهم این باشد که تولید و طراحی یک عامل متحرک نیاز به ابزارهای تخصصی و دانش نرم افزاری بالایی در زمینه ی طراحی داشته باشد.

واژه‌های کلیدی: یادگیری الکترونیکی، چندرسانه ای آموزشی، اصل شخصی سازی، نظریه عامل اجتماعی
متن کامل [PDF 294 kb]   (2745 دریافت)    
نوع مطالعه: كاربردي | موضوع مقاله: عمومى
دریافت: 1395/8/12 | پذیرش: 1395/8/12 | انتشار: 1395/8/12
ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

*Khazaie A, Nili M, Moradi R, Emami F. Personalization in the design and production of multimedia in the e-learning environment. مجله مطالعات آموزشی نما 2016; 7 :53-62
URL: http://nama.ajaums.ac.ir/article-1-46-fa.html

خزائی آذر، نیلی محمدرضا، مرادی رحیم، امامی فاطمه. به کارگیری اصل شخصی سازی در طراحی و تولید چندرسانه ای. دو فصلنامه مطالعات آموزشی نما آجا. 1395; 7 () :53-62

URL: http://nama.ajaums.ac.ir/article-1-46-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
جلد 7 - سال چهارم- شماره اول - نیمسال اول تحصیلی- پاییز و زمستان برگشت به فهرست نسخه ها
مجله مطالعات آموزشی نما Journal of Educational Studies
Persian site map - English site map - Created in 0.05 seconds with 37 queries by YEKTAWEB 4645