[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
بایگانی مقالات زیر چاپ::
test::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
:: جلد 18 - سال نهم، شماره دوم، بهار و تابستان 1400، نیمسال دوم تحصیلی 1400-1399، شماره مسلسل 18 ::
جلد 18 - سال نهم، شماره دوم، بهار و تابستان 1400، نیمسال دوم تحصیلی 1400-1399، شماره مسلسل 18 صفحات 15-1 برگشت به فهرست نسخه ها
تحلیل تغییرات حاصل از برهم کنش شیوع کرونا و نظامهای آموزش سازمانی
سعید هداوند*
، Saeed.Hadavand@Srbiau.ac.ir
چکیده:   (1721 مشاهده)
چکیده
مقدمه: روند تحولات جهانی از زمان شیوع بحران کرونا وارد مراحل جدیدی شده و نظامهای آموزشی را تحت تأثیر خود قرار داده است. مطالعه حاضر با هدف تحلیل تأثیرات بحران کرونا بر وضعیت نظامهای آموزشی به این سؤال مهم که بر همکنش شیوع کرونا و نظامهای آموزش سازمانی در تحولات ناشی از بحران کرونا چگونه است پاسخ میدهد.
روشها: پژوهش حاضر از نوع مروری است که به روش توصیفی-تحلیلی انجام شده است. در این پژوهش با استفاده از روش مطالعات اسنادی، روند آموزشهای سازمانی در سال 2020 و پس از آن با توجه به شیوع بحران کرونا تحلیل لازم انجام گرفته است. به منظور تحلیل دادهها و فهم تغییرات نوظهور حاصل از بر همکنش نظامهای آموزش سازمانی و شیوع کرونا از مدل مفهومی STEEPV استفاده شده است.
یافتهها: نتایج نشان داد که بحران کرونا بر ابعاد اجتماعی، فناورانه، اقتصادی، زیست محیطی، سیاسی و ارزشی نظامهای آموزش سازمانی تأثیراتی بر جای گذاشته و عملکردهای آموزشی را عمیقاً تحت تأثیر قرار داده است.
بحث و نتیجهگیری: یافتههای پژوهش، نابسندگی دانش کنونی و ناتوانی ساختارهای موجود را در مواجهه با تهدیدهای نوین نشان داد و کنشگران آموزشی را با این واقعیت که وضع کرونایی و پساکرونایی آموزش را با همان انگارههای پیشاکرونایی نه میتوان دید و نه میتوان فهمید روبرو کرد. اگرچه ممکن است هنوز برای نظامهای آموزش زود باشد، اما به مرور ناگزیر از تفکر جدّی درباره آموزش پساکرونا و تحول سازوکارها، نقشها و فرآوردهای آن از جمله دگرگونی در فرایندهای آموزشی خواهند شد.
 
واژه‌های کلیدی: کلمات کلیدی: ویروس کرونا، نظام آموزش سازمانی، مراکز آموزش سازمانی
متن کامل [PDF 431 kb]   (747 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1400/7/11 | پذیرش: 1400/7/10 | انتشار: 1400/7/10
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Hadavand S. The analysis of changes resulted from the interaction of the corona spread and the organizational education systems. مجله مطالعات آموزشی نما 2021; 18 :1-15
URL: http://nama.ajaums.ac.ir/article-1-381-fa.html

هداوند سعید. تحلیل تغییرات حاصل از برهم کنش شیوع کرونا و نظامهای آموزش سازمانی. دو فصلنامه مطالعات آموزشی نما آجا. 1400; 18 () :1-15

URL: http://nama.ajaums.ac.ir/article-1-381-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
جلد 18 - سال نهم، شماره دوم، بهار و تابستان 1400، نیمسال دوم تحصیلی 1400-1399، شماره مسلسل 18 برگشت به فهرست نسخه ها
مجله مطالعات آموزشی نما Journal of Educational Studies
Persian site map - English site map - Created in 0.04 seconds with 37 queries by YEKTAWEB 4645