[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
بایگانی مقالات زیر چاپ::
test::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
:: جلد 13 - سال هفتم شماره اول نیمسال اول تحصیلی ، پاییز و زمستان ::
جلد 13 - سال هفتم شماره اول نیمسال اول تحصیلی ، پاییز و زمستان صفحات 19-11 برگشت به فهرست نسخه ها
بررسی رابطه توانمند سازی مدیران با انگیزه شغلی معلمان دوره ابتدایی شهرستان شهریار
محمدعلی مرادی* ، اسماء عزیزی
چکیده:   (1730 مشاهده)
مقدمه: پژوهش حاضر با تاکید بر توانایی حرفهای مدیران و ضمن تأکید بر عواملی چون؛ تصمیمگیری، رشد حرفهای، پایگاه شغلی، خودکارآمدی، خودمختاری و تأثیرگذاری بر انگیزش شغلی معلمان به تبیین و تشریح موضوع پرداخته است.
روشها: روش پژوهش حاضر توصیفی است که در زمره تحقیقات همبستگی قرار دارد. از نظر دادهها کمی و از لحاظ هدف کاربردی میباشد. جامعه آماری پژوهش حاضر را همهی مدیران و معلمان ابتدایی شهرستان شهریار، به تعداد 198 نفر مدیر و تعداد 2045 نفر معلم تشکیل میدهد. نمونهگیری این پژوهش به صورت تصادفی طبقهای از طریق جدول اچ اس بولا محاسبه گردید که بر این اساس132 نفر مدیر و 323 نفر معلم، نمونه را تشکیل میدهند. ابزار این پژوهش دو پرسشنامه شامل؛ پرسشنامه شورت و راینهارت با ضریب آلفای کرونباخ 94/0 برحسب طیف پنج درجهای لیکرت میباشد و دوم پرسشنامه آزمون نیازهای معلمان آبراهام مازلو با ضریب آلفای کرونباخ 97/0 میباشد. تجزیه و تحلیل دادهها در دو سطح آمار توصیفی و استنباطی با نرم افزار SPSS (نسخه 23) صورت گرفت.
نتایج: یافتهها نشان داد که رابطه مدیریت توانمندسازی با ایجاد انگیزههای فیزیولوژیک معنادار میباشد، به نحوی که با افزایش مدیریت توانمندسازی مدیران، انگیزههای فیزیولوژیک معلمان کاهش مییابد. اما هیچ رابطه معناداری بین مدیریت توانمندسازی مدیران و انگیزه ایمنی معلمان وجود ندارد. همچنین رابطه مدیریت توانمندسازی با ایجاد انگیزههای اجتماعی، احترام و خودشکوفایی معلمان معنادار است. به طوری که با افزایش مدیریت توانمندسازی در مدیران انگیزههای اجتماعی، احترام و خودشکوفایی معلمان افزایش مییابد.
نتیجهگیری: نتایج پژوهش نشان دهندهی ارزش و اهمیت توانمند سازی مدیران در افزایش انگیزه معلمان در حیطههای اجتماعی، احترام و خود شکوفایی میباشد.
 
واژه‌های کلیدی: مدیریت، توانمندسازی، انگیزه شغلی
متن کامل [PDF 251 kb]   (1492 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1398/3/4 | پذیرش: 1398/3/4 | انتشار: 1398/3/4
ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Moradi M A, Azizi A. The Relationship between Empowering Managers and Motivation of Primary School Teachers in Shahriyar. مجله مطالعات آموزشی نما 2019; 13 :11-19
URL: http://nama.ajaums.ac.ir/article-1-306-fa.html

مرادی محمدعلی، عزیزی اسماء. بررسی رابطه توانمند سازی مدیران با انگیزه شغلی معلمان دوره ابتدایی شهرستان شهریار. دو فصلنامه مطالعات آموزشی نما آجا. 1398; 13 () :11-19

URL: http://nama.ajaums.ac.ir/article-1-306-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
جلد 13 - سال هفتم شماره اول نیمسال اول تحصیلی ، پاییز و زمستان برگشت به فهرست نسخه ها
مجله مطالعات آموزشی نما Journal of Educational Studies
Persian site map - English site map - Created in 0.06 seconds with 37 queries by YEKTAWEB 4645