[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
بایگانی مقالات زیر چاپ::
test::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
:: جلد 10 - سال پنجم، شماره دوم، نیمسال دوم تحصیلی- بهار و تابستان ::
جلد 10 - سال پنجم، شماره دوم، نیمسال دوم تحصیلی- بهار و تابستان صفحات 12-1 برگشت به فهرست نسخه ها
شناسایی روش‌های اثربخش آموزش کارآفرینی
حسین عبداللهی ، سمیه مقصودی*
چکیده:   (2579 مشاهده)

مقدمه: در شرایط کنونی و در آینده با توجه به شرایط اقتصادی، جایگاه کارآفرینی و خوداشتغالی از عوامل مهم رشد کسب و کار میباشد. برای آمادهسازی افراد به این عرصه نیاز به آموزش اثربخشی میباشد که بتواند در افراد ایجاد انگیزه نماید. شناسایی روشهای اثربخش که بتواند به کارآفرینی افراد منجر شود هدف اصلی این مقاله میباشد.
روشها: این مطالعه از نوع کمی (توصیفی-مقطعی) میباشد. جامعهی آماری این پژوهش شامل اساتید و دانشجویان ارشد دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران میباشد و نمونهی پژوهش شامل 80 دانشجو و 10نفر از اساتید میباشد که به صورت نمونهگیری تصادفی ساده انتخاب شدند. پژوهش از طریق پرسشنامهی محقق ساخته انجام گرفت که پس از کسب اعتبار و روایی پرسشنامه، دادههای پژوهش با استفاده ازروشهای آمار توصیفی و استنباطی از جمله آزمون t مستقل و t تک نمونهای و با استفاده از نرم افزار spss ورژن 21 مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.
یافتهها: نتایج پژوهش نشان داد روشهای اثربخش آموزش کارآفرینی از نظر اساتید و دانشجویان به ترتیب عبارتند از: یادگیری انفرادی، کار با افراد با تجربه، آموزش در محیط واقعی، یادگیری از طریق نرم افزارها، فعالیت گروهی، آموزش مجازی، کار انفرادی عملی و اجرای نمایشنامه میباشد. P-value در سطح001/0 به ترتیب عبارتند از97/0، 97/0، 62/0، 56/0، 32/0، 40/0، 68/0 و 69/0 میباشد که نشان میدهد بین نظر اساتید و دانشجویان در مورد روشهای اثربخش آموزش کارآفرینی تفاوتی و جود ندارد.
نتیجهگیری: استفاده از روشهای فعال شامل کار انفرادی عملی، آموزش در محیط واقعی و کار با افراد با تجربه که دانشجویان را به صورت مستقیم درگیر میکند نتایجی به مراتب بهتر از سایر روشها دارد.
واژه‌های کلیدی: کارآفرینی، آموزش کارآفرینی، اثربخشی آموزش
متن کامل [PDF 357 kb]   (2057 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1396/9/1 | پذیرش: 1396/9/1 | انتشار: 1396/9/1
ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Abdollahi H, Maghsoudi S. Identify the Effective Methods in Entrepreneurship Education. مجله مطالعات آموزشی نما 2017; 10 :1-12
URL: http://nama.ajaums.ac.ir/article-1-253-fa.html

عبداللهی حسین، مقصودی سمیه. شناسایی روش‌های اثربخش آموزش کارآفرینی. دو فصلنامه مطالعات آموزشی نما آجا. 1396; 10 () :1-12

URL: http://nama.ajaums.ac.ir/article-1-253-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
جلد 10 - سال پنجم، شماره دوم، نیمسال دوم تحصیلی- بهار و تابستان برگشت به فهرست نسخه ها
مجله مطالعات آموزشی نما Journal of Educational Studies
Persian site map - English site map - Created in 0.05 seconds with 37 queries by YEKTAWEB 4645