[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
بایگانی مقالات زیر چاپ::
test::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
:: جلد 4 - سال دوم، شماره دوم، نیمسال دوم تحصیلی-- بهار و تابستان ::
جلد 4 - سال دوم، شماره دوم، نیمسال دوم تحصیلی-- بهار و تابستان صفحات 9-1 برگشت به فهرست نسخه ها
بررسی اخلاق حرفه ای- سازمانی از دیدگاه معلمان در مدارس متوسطه شهر سنندج
حامد خانی* ، مژگان محمدی مهر ، ماجد هاشمی
چکیده:   (2707 مشاهده)

چکیده

سابقه و هدف: مفهوم اخلاق یک ضرورت است و وجود آن برای سلامت زندگی فردی، سازمانی و سلامت جامعه ضروری می باشد. حد فاصلی این پژوهش بررسی اخلاق حرف های- سازمانی از دیدگاه معلمان در مدارس متوسطه شهر سنندج در سال تحصیلی 1391 می باشد.

رو شها: این پژوهش جزء مطالعات کاربردی و برحسب روش و شیوه گردآوری داده ها از نوع تحقیقات پیمایشی است. جامعه آماری پژوهش کلیه معلمان مدارس متوسطه دولتی شهر سنندج می باشد،ا ز طریق جدول مورگان، تعداد 322 معلم به روش نمونه گیری خوشه ای و تصادفی ساده انتخاب شدند. ابزار گردآوری داده ها نیز پرسش نامه استاندارد اخلاق حرفه ای کارکس و کاوکبس بوده که با انجام یک پیش آزمون آلفای کرونباخ به مقدار 82 / 0 محاسبه گردید. داده های گردآوری شده نیز از طریق آمار توصیفی و آزمون های تی مستقل و تحلیل واریانس یکطرفه تحلیل گردید.

یافته ها: یافته های پژوهش نشان داد که بین ادراک معلمان از ا خلاق حرفه ای- سازمانی در مدرسه بر حسب متغیرهای سن، جنسیت، تحصیلات و سابقه کاری تفاوت معنا داری وجود دارد. همچنین،نتایج نشان داد که معلمان زن با سن بالا و بامدارک تحصیلی بالاتر و با سابقه کاری بیشتر در مقایسه با جوان ترها، مردان، دارندگان مدارک تحصیلی پایین تر و دارندگان سابقه کاری کمتر، مقوله اخلاق حرفه ای- سازمانی را در مدرسه مثبت تر درک کرده اند.

نتیجه گیری: مطابق با نتایج به دست آمده و همچنین با توجه به اهمیت مدرسه به عنوان یک سازمان اخلاقی، شایسته است که دستورالعمل ها و معیارهای اخلاقی مناسب و انعطاف پذیری را به بدنه آن تزریق کرد، در غیر این صورت یک مدرسه نمی تواند به تغییرا خلاقی دست یابد و وضع دشوار و تعارض هایی جدی در خصوص دستورالعمل ها و تفاهم نامه های اخلاقی آن به وجود می آید.

واژه‌های کلیدی: اخلاق، اخلاق حرفه ای- سازمانی، معلمان، شهر سنندج
متن کامل [PDF 347 kb]   (4690 دریافت)    
نوع مطالعه: كاربردي | موضوع مقاله: عمومى
دریافت: 1395/8/23 | پذیرش: 1395/8/23 | انتشار: 1395/8/23
ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Khani *, Mohammadi Mehr M, Hashemi M. A survey Organizational - professional ethics from the perspective of teachers in the Sanandaj high schools. مجله مطالعات آموزشی نما 2014; 4 :1-9
URL: http://nama.ajaums.ac.ir/article-1-121-fa.html

خانی حامد، محمدی مهر مژگان، هاشمی ماجد. بررسی اخلاق حرفه ای- سازمانی از دیدگاه معلمان در مدارس متوسطه شهر سنندج. دو فصلنامه مطالعات آموزشی نما آجا. 1393; 4 () :1-9

URL: http://nama.ajaums.ac.ir/article-1-121-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
جلد 4 - سال دوم، شماره دوم، نیمسال دوم تحصیلی-- بهار و تابستان برگشت به فهرست نسخه ها
مجله مطالعات آموزشی نما Journal of Educational Studies
Persian site map - English site map - Created in 0.05 seconds with 37 queries by YEKTAWEB 4645