[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
بایگانی مقالات زیر چاپ::
test::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
:: جلد 5 - سال سوم - شماره اول - نیمسال اول تحصیلی- پاییز و زمستان ::
جلد 5 - سال سوم - شماره اول - نیمسال اول تحصیلی- پاییز و زمستان صفحات 59-50 برگشت به فهرست نسخه ها
بررسی وضعیت آموزش پزشکی پاسخ گو در ایران
نیلوفر نکوزاد* ، امیر نظامی اصل ، محسن عزیزی
چکیده:   (2372 مشاهده)

چکید ه

سابقه و هدف: امروزه با ایجاد تغییرو تحول در اهداف و فرایندهای اجرایی و مدیریتی، مراکز مطالعات توسعه آموزش پزشکی در دانشگاه های علوم پزشکی جایگاه و اهمیت خاصی یافته اند اقداماتی چون آموزش پاسخگو نمونه ای از تحولات توسعه آموزش پزشکی در ایران می باشند که در تمام حیطه های عملیاتی خود اولویت مشکلات بهداشتی کشور را در نظر میگیرد. این مطالعه مروری با هدف، بررسی وضعیت آموزش پزشکی پاسخگو در ایران انجام شده است.

مواد ورو شها : این مطالعه به روش مروری و استفاده از به روز و مرتبطترین کتب، مقالات، موتورهای جستجوی پابمد و گوگل اسکولار صور ت گرفته ا ست که با بررسی چهار واژه کلیدی، آموزش، پزشکی، پاسخگو و جامعه به تحلیل وضعیت آموزش پزشکی پاسخگو، در ایران پرداخته شده است.

یافته ها: آموزش پزشکی پاسخ گو،ب رنامها جرایی آموزشیا ست که درب طن جامعه انجام م یگیرد.محوریت فعالیتهای آموزش، پژوهش و خدمت رسانی را بر اساس اصول اخلاقی و الویتهای جامعه تحت پوشش خود قرار می دهد. در این برنامه دانشجویان با روش های مختلف مواجه با مشکلات در جامعه آشنا می شوند و آگاهی و مهارت در مورد آینده حرفه ای کسب می نمایند. همچنین،بیانگر کوریکولومی است که بر پایه پاسخگویی به نیازهای سامت جامعه و آماده کردن دانشجویان، جهت ارائه خدمات به جامعه می باشد.

بحث ونتیجه گیری:به نظر می رسد، آموزش پزشکی درجهت پاس خگوییب هن یازهای واقعی جامعه مسیر دشواری طی نموده است و ایجاد تحول در آموزش پزشکی پاسخگو و توفیق در این راه در گرو تعیین دقیق اولوی تها و تخصیص منطقی منابع موجود است. لذا لازم است آموزش پزشکی در این خصوص بار دیگر به صورتی وسیع و عمیق مورد توجه قرار گیرد.

واژه‌های کلیدی: آموزش، پزشکی، پاسخگو، جامعه
متن کامل [PDF 282 kb]   (2028 دریافت)    
نوع مطالعه: كاربردي | موضوع مقاله: عمومى
دریافت: 1395/8/23 | پذیرش: 1395/8/23 | انتشار: 1395/8/23
ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Nekuzad N, Nezami asl A, Azizi M. Investigation of Accountable Medical Education in Iran. مجله مطالعات آموزشی نما 2015; 5 :50-59
URL: http://nama.ajaums.ac.ir/article-1-119-fa.html

نکوزاد نیلوفر، نظامی اصل امیر، عزیزی محسن. بررسی وضعیت آموزش پزشکی پاسخ گو در ایران. دو فصلنامه مطالعات آموزشی نما آجا. 1394; 5 () :50-59

URL: http://nama.ajaums.ac.ir/article-1-119-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
جلد 5 - سال سوم - شماره اول - نیمسال اول تحصیلی- پاییز و زمستان برگشت به فهرست نسخه ها
مجله مطالعات آموزشی نما Journal of Educational Studies
Persian site map - English site map - Created in 0.05 seconds with 37 queries by YEKTAWEB 4645