[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
بایگانی مقالات زیر چاپ::
test::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
:: جلد 3 - سال دوم، شماره اول، نیمسال اول تحصیلی- پاییز و زمستان ::
جلد 3 - سال دوم، شماره اول، نیمسال اول تحصیلی- پاییز و زمستان صفحات 6-1 برگشت به فهرست نسخه ها
ارزیابی کیفیت تدریس اعضای هیات علمی دانشگا ههای کردستان و علوم پزشکی سنندج
جمال سلیمی* ، قباد رمضانی
چکیده:   (1634 مشاهده)

چکید ه

سابقه و هدف: مه مترین ابزار تعیین کیفیت و اثربخشی یک فرایند و برنامه آموزشی، ارزشیابی آن می باشد. در دنیای امروز،دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی سه ماموریت اصلی آموزش، پژوهش و ارائه خدمات را برعهده دارند. پژوهش حاضر با هدف بررسی کیفیت تدریس اعضای هیات علمی دانشگاه های کردستان و علوم پزشکی شهر سنندج انجام گرفته است.

مواد و رو شها: روش پژوهش حاضر توصیفی از نوع پیمایشی است. کیفیت تدریس به وسیله پرسش نامه محقق ساخته توسط اعضای هیات علمی ودانشجویان دانشگاه کردستان وعلوم پزشکی سنندج با نمون هگیری تصادفی مورد بررسی قرار گرفت. پرس شنامه دارای 24 سوال و 6 گویه می باشد. ضریب پایایی پرسش نامه مذکور با استفاده از آلفای کرونباخ 0/84 تعیین شد. تجزیه و تحلیل داده های تحقیق با استفاده از روش های آمار توصیفی و استنباطی به کمک نرم افزار spss نسخه 20 انجام گرفت.

یافته ها:نتایج تحقیقن شان داد رشته تحصیلیا عضای هیات علمی، سابقه تدریس و دانشگاه محلا خذ مدرک دکتری اعضای هیات علمی با میزان کیفیت تدریس آنان رابطه معنی داری دارد. بین جنسیت و کیفیت تدریس رابطه معنی داری مشاهده نشد.

بحث ونتیجه گیری: با توجه به اهمیت ارزشیابی در بهبود کیفیت آموزش در نظام عالی پیشنهاد می شود ارزشیابی کیفیت تدریس اساتید به طور مستمر با هدف ارتقای وضعیت موجود صورت پذیرد.

واژه‌های کلیدی: ارزشیابی، اساتید، کیفیت تدریس
متن کامل [PDF 412 kb]   (671 دریافت)    
نوع مطالعه: كاربردي | موضوع مقاله: عمومى
دریافت: 1395/8/22 | پذیرش: 1395/8/22 | انتشار: 1395/8/22
ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Salimi J, Ramezani G. Evaluation of faculty members’ teaching quality at the university of medical sciences, Sanandaj and Kurdistan. مجله مطالعات آموزشی نما 2014; 3 :1-6
URL: http://nama.ajaums.ac.ir/article-1-111-fa.html

سلیمی جمال، رمضانی قباد. ارزیابی کیفیت تدریس اعضای هیات علمی دانشگا ههای کردستان و علوم پزشکی سنندج. دو فصلنامه مطالعات آموزشی نما آجا. 1393; 3 () :1-6

URL: http://nama.ajaums.ac.ir/article-1-111-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
جلد 3 - سال دوم، شماره اول، نیمسال اول تحصیلی- پاییز و زمستان برگشت به فهرست نسخه ها
مجله مطالعات آموزشی نما Journal of Educational Studies
Persian site map - English site map - Created in 0.05 seconds with 37 queries by YEKTAWEB 4645