[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
بایگانی مقالات زیر چاپ::
test::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
:: جلد 4 - سال دوم، شماره دوم، نیمسال دوم تحصیلی-- بهار و تابستان ::
جلد 4 - سال دوم، شماره دوم، نیمسال دوم تحصیلی-- بهار و تابستان صفحات 54-48 برگشت به فهرست نسخه ها
نقش فناوری اطلاعات و ارتباطات در آموزش
سعید شیخی*، سهیلا غلامی هره دشتی
چکیده:   (5711 مشاهده)

چکید ه

سابقه و هدف: امروزه در قرن بیست و یکم با توجه به حجم عظیم اطلاعات، افراد به سوی مدیریت اطلاعات هدایت می شوند،بر اساس یافته های روانشناسی یادگیری، دانش آموزان ا ز طریق دیدن و به کارگیری وسایل مختلف، مطالب درسی را بهتر و راحتتر می آموزند، زیرا وسایل کمک آموزشی به سبب فعال کردن حواس مختلف دانش آموزان،ا مر آموزش را واقعی تر، عملی تر و دلپذیرتر می سازند. ظهور پدیده شگفت انگیز فن آوری اطلاعات در دو دهه آخر قرن بیستم و توسعه آن در نظام رسمی آموزش و پرورش کشورهای پیشرو باعث گسترش فرصت های یادگیری و دسترسی آسان به منابع آموزشی و یادگیری شده ا ست. درا ین رویکرد، فن آوری ا طلاعات به عنوان یک ا بزار و وسیله تاثیر گذار در فرایند یاددهی - یادگیری مورد توجه قرار داده است. لذا هدف از این مطالعه نقش فناوری اطلاعات و ارتباطات در

آموزش و پرورش می باشد. در این مقاله سعی شده است به نقش فناوری اطلاعات و ارتباطات در آموزش پرداخته شود. روش تحقیق حاضر توصیفی- تحلیلی است. مواد پژوهش شامل: کلیه منابع کتاب ها، مقالات، پایان نامه ها مرتبط با موضوع مورد بررسی می باشد. در نتیجه فناوری اطلاعات و ارتباطات را میتوان به عنوان ابزاری نیرومند برای ارتقاکیفیت و کارآیی آموزش و یادگیری مورد استفاده قرار داد. توسعه روزافزون ابزارهای مبتنی بر این فناور یها و سرعفراوان تطبیق آن با نیازمندی های انسان، موجب شده تا شکل جدیدی از محیط یادگیری و تعاملی خلاق، فعال و فراگیر ایجاد شود. آموزش مهار تهای فناوری اطلاعات و ارتباطات، هسته ی مرکزی بسیاری از نظا مهای آموزش و پرورش جهان را تشکیل داد.

واژه‌های کلیدی: فناوری، اطلاعات و ارتباطات، آموزش
متن کامل [PDF 194 kb]   (64957 دریافت)    
نوع مطالعه: كاربردي | موضوع مقاله: عمومى
دریافت: 1395/8/23 | پذیرش: 1395/8/23 | انتشار: 1395/8/23
ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML     Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:


شیخی سعید، غلامی هره دشتی سهیلا. نقش فناوری اطلاعات و ارتباطات در آموزش. دو فصلنامه مطالعات آموزشی نما آجا. 1393; 4 () :48-54

URL: http://nama.ajaums.ac.ir/article-1-126-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
جلد 4 - سال دوم، شماره دوم، نیمسال دوم تحصیلی-- بهار و تابستان برگشت به فهرست نسخه ها
مجله مطالعات آموزشی نما Journal of Educational Studies
Persian site map - English site map - Created in 0.05 seconds with 36 queries by YEKTAWEB 4660